۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸
کد خبر: 82700191
T T
۰ نفر
رشد اقتصادی همراه با اشتغال رویكرد دولت در كهگیلویه و بویراحمد است

گچساران - ایرنا - استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد اقتصادی همگام با توسعه اشتغال رویكرد دولت دوازدهم در این استان است و در این زمینه برنامه هایی در دست اجرا دارد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی احمدی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری گچساران با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در ارتقای شاخص‌های معیشتی مردم افزود: بهبود فضای كسب و كار، كمك به رفع موانع تولید و توسعه اشتغال روستایی از برنامه‌های در دست اجرا برای تحقق این امر در كهگیلویه و بویراحمد است.
براساس آخرین آمار نرخ بیكاری در تابستان سال ۹۶ در كهگیلویه و بویراحمد به 10.8 درصد رسید.
سال 1395 نرخ بیكاری در كهگیلویه و بویراحمد 13 درصد اعلام شده بود.
وی بیان كرد: استفاده از ایده نخبگان و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می‌تواند مسیر توسعه استان كهگیلویه و بویراحمد را هموار كند.
احمدی تصریح كرد: مدیران این استان از تمام ظرفیت‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار بهره بگیرند.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح مطالعه آمایش سرزمینی این استان به مراحل خوبی رسیده كه تكمیل و استفاده از آن در دولت دوازدهم و برنامه ششم گره‌گشای بسیاری از مشكلات خواهد بود.
احمدی بهره‌وری از فضای مجازی را بهترین راهكار برای توسعه تجاری، بانكداری و توسعه خدمات شهری دانست و گفت: زیرساخت‌های فن آوری ارتباطات در 2 شهر بزرگ از شهرهای كهگیلویه و بویراحمد توسعه می یابد.
وی رشد همراه با توسعه را از دستاوردهای این استان در دولت یازدهم ذكر كرد.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد تصریح كرد: افزایش نرخ رشد اقتصادی، مدیریت نقدینگی، كنترل تورم، خروج از ركود و تلاش برای توسعه متوازن همه نقاط كشور از برنامه‌های موفق دولت یازدهم بود.
احمدی با اشاره به كاهش قیمت نفت از 100 به 30 دلار در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم تصریح كرد: دولت تدبیر و امید برای ایجاد فضای نشاط و امید در این استان موفق بوده است.
احمدی ابراز داشت: تنوع ذخایر انرژی، وجود نعمت‌های خدادادی نفت و گاز، پتانسیل‌های گردشگری مذهبی و طبیعی، نزدیكی به بندرهای جنوبی و قرار داشتن در محل اتصال استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان موقعیت بی نظیری برای توسعه گچساران ایجاد كرده است.
گچساران از شهرستان های هشت گانه كهگیلویه و بویراحمد و یكی از مناطق نفت خیز در جنوب ایران است كه حدود 20 درصد نفت كشور را تولید می كند.
وی اجرای طرح احیای بافت فرسوده گچساران را الگویی مناسب برای ساماندهی مناطق حاشیه شهر یاسوج دانست.
طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان كه از سال 1387 تصویب شد چندین سال به دلیل نبود اعتبار راكد بود و در سال 1394 عملیات اجرایی آن شروع شد.
براساس طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان سه هزار و 700 واحد مسكونی شهر تا سه سال آینده با یك هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار نوسازی خواهد شد.
وی گفت: رفع مشكل حاشیه نشینی می‌تواند به كاهش نابرابری‌های اجتماعی و بسیاری از آسیب‌های فرهنگی دیگر كمك كند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110

سرخط اخبار استان‌ها