15 هزار راننده تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي زنجان هستند

زنجان - مديركل تامين اجتماعي استان زنجان گفت: هم اكنون 15 هزار و 500 راننده درون و برون شهري اين استان تحت پوئشش تامين اجتماعي هستند و خدمات لازم را دريافت مي كنند.

مسعود علياري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فزود: بر اين اساس هشت هزار و 800 نفر از رانندگان بيمه شده تحت پوشش اين سازمان را رانندگان درون شهري و مابقي را برون شهري تشكيل مي دهند.
وي اظهار كرد: 13.5 درصد سهم بيمه شده كمك دولتي بوده كه به صورت جداگانه 10 درصد را دولت و 3.5 درصد نيز از طريق سازمان هدفمندي يارانه ها پرداخت مي شود.
علياري خاطرنشان كرد: طبق اين برنامه رانندگان برون شهري براي بيمه شدن مي توانند پس از اخذ معرفي نامه از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به اين اداره كل مراجعه كنند.
وي خاطر نشان كرد: بيمه رانندگان درون شهري نيز با توجه به سهميه اعلام شده از سوي سازمان مركزي به سازمان مربوطه اعلام مي شود كه پس از طي فرآيندهاي لازم انجام مي گيرد.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 530 هزار نفر از جمعيت اين استان تحت پوشش خدمات بيمه تامين اجتماعي قرار دارند، كه 175هزار نفر بيمه شده اصلي هستند.
تعداد بيمه شدگان اصلي بيمه پرداز به اين سازمان حدود 177 هزار نفر است و با احتساب ساير بيمه شدگان تبعي و مستمري بگيران اصلي و تبعي جمعيت تحت پوشش به 530 هزار نفر مي رسد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار :

سرخط اخبار استان‌ها