۳ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۳۴
کد خبر: 82677227
T T
۰ نفر
فرماندارلاهيجان: استفاده از ظرفيت هاي دروني و افزايش توليد بصورت جدي دنبال شود

لاهيجان - ايرنا - فرماندار شهرستان لاهيجان گفت: در اقتصاد مقاومتي ، مقاوم سازي از درون و جهت گيري به سمت افزايش توليد داخلي، هدفي است كه بايد با جديت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد محمد احمدي عصر دوشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتي شهرستان لاهيجان افزود: پيامد توجه به توليد داخلي، ايجاد اشتغال براي نسل جوان و تلاش در جهت مقاوم سازي اقتصاد داخلي است تا با توجه به ظرفيت هاي دروني، بتوان اقتصاد و درآمدهاي پايدار براي كشور ايجاد كرد.
وي با اشاره به اينكه همه كشورها سعي در تقويت موضوعات مختلفي نظير مسايل اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي را دارند، خاطرنشان كرد: دولت نمي تواند براي هميشه با فروش منابع زير زميني نظير نفت و گازي كه در اختيار دارد، نيازهاي كشور را تامين كند بلكه بايد به بهبود اقتصاد و افزايش توليدات داخلي توجه شود.
احمدي اظهار داشت: با منابع زير زميني نمي توان به رشد اقتصادي هشت درصد كه در برنامه ششم اقتصادي پيش بيني شده ، دست يافت بلكه براي اين رشد و ايجاد ساليانه 700هزار شغل براي نسل جوان جوياي كار، بايد توليدات داخلي افزايش يابد و فاصله بين اشتغال و جوانان جوياي كار كاهش يابد.
وي تصريح كرد: براي رسيدن به رشد اقتصادي دولت بايد چابك و واژه با ارزش كار نهادينه شود و به اين باور برسيم كه كار فقط پشت ميز نشيني نيست .
احمدي با اشاره به نياز كشور به سرمايه گذار داخلي و خارجي در حال حاضر افزود: ديپلماسي معنا دار ، هدفمند و ارتباط سازنده با جهان در چارچوب مقررات كشور مي تواند عامل مهمي براي تامين امنيت سرمايه گذاري داخلي و خارجي در كشور باشد .
وي مهمترين اصل براي سرمايه گذاري را تامين منابع مالي توسط بانك دانست و خواستار رفع مشكلات در اين زمينه شد.
وي افزود: سرمايه هاي خوبي طي چند سال اخير در گيلان جذب شده و شهرستان لاهيجان نيز بايد تلاش كند در اين رابطه سهم خود را بگيرد و مديران اقتصادي شهرستان و مسئولان مرتبط با كار تحرك و فعاليت بيشتري داشته باشند .
احمدي يادآور شد: توليد را نبايد صرفا در صنعت دنبال كرد بلكه بايد به بخش كشاورزي، خدمات و ديگر بخش ها توجه شود و از ظرفيت هاي خوبي كه در شهرستان لاهيجان وجود دارد، بتوان به خوبي استفاده كرد.
فرماندار لاهيجان اظهار داشت: هم اكنون با توجه به سياست هاي دولت تدبير و اميد نشانه هاي بسيار مثبتي در اقتصادي كه در حال سقوط بود ، ديده مي شود و اين اقتصاد روند قابل دفاعي پيدا كرده است .
وي ايجاد اشتغال در اقتصاد مقاومتي را مهمترين اصل دانست و يادآور شد: بايد براي اين هدف بين مراكز علمي، دانشگاهي، صنعتي و ديگر بخش ها هماهنگي و همكاري ايجاد شود تا بتوان توفيق يافت.
وي برخي از مشكلات اقتصادي را ساختاري دانست و اظهار داشت: بايد از سرمايه گذاري در شهرستان حمايت شود و مشكلات اين بخش با همكاري همه ادارات و دستگاه ها بر طرف شود.
رئيس كميته امداد شهرستان لاهيجان نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه در سال اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال اعتبارات خوبي توسط دولت به اين نهاد در شهرستان اختصاص داده شده ، گفت: در مجموع 65ميليارد و 500ميليون ريال اعتبار توسط 17بانك در شهرستان در نظر گرفته شده كه اميدواريم در پايان سال جاري تا 80ميليارد ريال را بتوانيم جذب كنيم .
بختيار بازگير افزود: براي اشتغال فردي در كميته امداد تسهيلات پرداخت مي شود كه اين اعتبارات بين 150تا 350ميليون ريال است و تاكنون شش ميليارد و 250ميليون ريال براي 41نفر تسهيلات داده شده است.
در اين جلسه رئيس اداره كار ، رفاه و تامين اجتماعي لاهيجان نيز گفت: 15ميليارد و 750ميليارد ريال براي كمك به اقتصاد مقاومتي ، مشاغل خانگي و اقتصاد خرد در اين شهرستان درنظر گرفته شده است.
در اين جلسه همچنين مسئولان برخي بانك ها ، برنامه ها ، طرح ها و مشكلات خود و دريافتكنندگان تسهيلات را مطرح كردند. همچنين موانع موجود بر سر راه توليد ، اشتغال و سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي مورد بررسي قرار گرفت و قرار شد برخي مشكلات بانكي كه در سطح استاني قابل رفع هستند، توسط مديريت ارشد شهرستان پيگيري و بر طرف شود.
شهرستان لاهيجان در 40 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع است.
خبرنگار: نظرپور ** انتشاردهنده: كبيري
6029/2007

سرخط اخبار استان‌ها