۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82673107
T T
۰ نفر
ایران و آژانس اعتبار صادرات دانمارك سند همكاری امضا كردند

تهران - ایرنا - سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران و آژانس اعتبار صادرات دانمارك در زمینه همكاری های مالی در اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی در ایران سند همكاری امضا كردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، این سند در حاشیه دیدار «محمد خزاعی» معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس كل سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی كشورمان و مدیرعامل آژانس اعتبار صادرات دانمارك (ایی كی اف) به امضا رسید.
این دیدار عصر دیروز (پنجشنبه) در محل سفارت ایران در شهر وین اتریش انجام شد.
مدیرعامل این آژانس دانماركی برای دیدار با رئیس كل سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران و امضای سند همكاری به وین سفر كرده بود، بر آمادگی «اگزیم بانك» دانمارك بر گسترش همكاری های دو جانبه با ایران تاكید و آن را در توسعه روابط بین دو كشور مهم توصیف كرد‌.
خزاعی نیز با اشاره به توانمندی های فنی دانمارك در حوزه های مختلف، به علاقه مندی بخش های دولتی و خصوصی ایران برای همكاری با دانمارك در بخش های گوناگون از قبیل مدیریت منابع آب، انرژی های نو، فناوری های محیط زیستی و نظایر آن تاكید كرد.
پیش تر در همین سفر نیز، یك قرارداد مالی میان سازمان یاد شده و «دنسكه بانك» دانمارك به ارزش 500 میلیون یورو برای تامین مالی پروژه های عمرانی و اقتصادی در ایران به امضا رسیده بود.
به گزارش ایرنا، هیات اقتصادی و بانكی ایران به سرپرستی رئیس كل سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران و با حضور سیداحمد عراقچی معاون ارزی بانك مركزی و مدیران 14 بانك ایرانی برای امضای قرارداد یك میلیارد یورویی با اوبر بانك اتریش و قرارداد 500 میلیون یورویی با دانسكه بانك دانمارك به اتریش سفر كردند.
این قراردادها دیروز به امضای طرفین رسید و به این ترتیب طلسم 15 ساله امضا نشدن قراردادهای فاینانس میان ایران و بانك های اروپایی شكست.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**1063**2025**خبرنگار: رفعت كرمی مهر*انتشار: لیلا جودی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد