۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۵۲
کد خبر: 82639145
T T
۰ نفر
95 درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری به كهگیلویه و بویراحمد در بخش ورزش جذب شد

یاسوج- ایرنا- مدیركل ورزش و جوانان كهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات تخصیصی بخش ورزش در سفر 24 و 25 مرداد سال 1395 رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به استان 45 میلیارد ریال بود كه تاكنون 95 درصد آن معادل 43 میلیارد ریال جذب شده است.

به گزارش ایرنا، سید محمدتقی علوی دوشنبه شب در نشست با خبرنگاران كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: سال جاری از محل اعتبارات خاص وزارت نفت 235 میلیارد ریال به حوزه ورزش شهرستان های گچساران، باشت و بهمئی اختصاص یافت.
وی افزود: قرار است از محل اعتبارات خاص وزارت نفت 300 میلیارد ریال در سال جاری به حوزه ورزش شهرستان های بویراحمد و دنا نیز اختصاص یابد.
مدیركل ورزش و جوانان كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: استاندار این استان نیز پیگیری هایی برای اختصاص 56 میلیارد ریال از محل اعتبارات خاص وزارت نفت به منظور تكمیل طرح های ورزشی استان انجام داده كه قرار است سال جاری تخصیص داده شود.
علوی عنوان كرد: هم اینك 100 طرح ورزشی در حال ساخت در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه از این تعداد 26 مورد استانی و 23 مورد ملی بوده و 51 مورد نیز از محل اعتبارات خاص وزارت نفت ساخته می شود.
وی ابراز داشت: كهگیلویه و بویراحمد تنها استان كشور است كه خانه جوان ندارد و اداره كل ورزش و جوانان این استان نیز ساخت و راه اندازی آن را پیگیری می كند.
مدیركل ورزش و جوانان كهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود مسئولان اداره كل راه و شهرسازی استان زمین مورد نیاز برای ساخت این خانه را در شهر یاسوج تأمین كنند تا عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود.
علوی با اشاره به وجود 46 هیات ورزشی در كهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: رؤسای هیات های ورزشی استان ملزم به ارائه هدف گذاری و تهیه برنامه‌های كوتاه، میان و بلندمدت برای پیشبرد بهتر امور هستند.
وی افزود: مسئولان اداره كل ورزش و جوانان كهگیلویه و بویراحمد درصدد گرفتن میزبانی اردوها و رقابت‌های مختلف ملی در یاسوج و دیگر شهرهای این استان در سال جاری هستند.
مدیركل ورزش و جوانان كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: 30 ورزشكار آقا و خانم رشته‌های مختلف این استان كه شانس حضور و یا كسب مدال در بازی‌های آسیایی 2018 جاكارتای اندونزی را دارند تاكنون شناسایی شده است.
علوی عنوان كرد: ساخت 300 زمین چمن مصنوعی فوتبال تا چهار سال آینده در كهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی شده كه از این تعداد 200 مورد در روستاهای بالای 50 خانوار و با همكاری اداره كل ورزش و جوانان، استانداری و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان ساخته می شود.
وی با تبریك 17 مرداد روز خبرنگار، ابراز داشت: رسانه های كهگیلویه و بویراحمد با انتقادهای سازنده به توسعه و تعالی روز افزون ورزش استان در هر 2 حوزه همگانی و قهرمانی كمك كنند.
كهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 50 هزار ورزشكار ساماندهی شده آقا و خانم در رشته های مختلف است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110

سرخط اخبار استان‌ها