۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۵:۱۹
کد خبر: 82635113
T T
۰ نفر
واكنش دونالد ترامپ به حمله تروريستي در بارسلون اسپانيا

تهران – ايرنا – دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا در واكنش به حمله تروريستي در بارسلون اسپانيا به يك افسانه قديمي درباره قساوت هاي يك ژنرال سابق امريكايي عليه مسلمانان اشاره كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از تارنماي ياهو نيوز، كمتر از يك ساعت پس از حمله تروريستي پنجشنبه شب در بارسلون اسپانيا كه 13 كشته و بيش از يكصد زخمي برجاي گذاشت، ترامپ در توئيتر از هوادارانش خواست تا درباره «جان پرشينگ» ژنرال سابق ارتش آمريكا مطالعه كنند.
ترامپ نوشت: 'بخوانيد تا بدانيد ژنرال پرشينگ آمريكايي پس از گير افتادن تروريست ها با آنها چه كرد. تا 35 سال بعد از آن تروريسم اسلام راديكال وجود نداشت'.
اتحاديه آزادي هاي مدني آمريكا در واكنش به پيشنهاد ترامپ در توئيتي نوشت: 'جاي ديگري را نگرديد. همين رئيس جمهوري ماست كه پيشنهاد مي كند همه ما دروغي درباره وحشيگري عليه مسلمان را بخوانيم و باور كنيم'.
اشاره ترامپ به داستان اعدام 49 مسلمان در جريان جنگ فيليپين و آمريكا از سال 1899 تا 1902 بود. آنها با گلوله هايي كشته شدند كه به خون خوك آغشته شده بود.
بنا بر اين قصه، پرشينگ به پنجاهمين فرد مسلماني كه دستگير شده بود، گفت: تا يكي از آن گلوله ها را بردارد و به عنوان يك هشدار نزد مردمش ببرد.
در آن هنگام پرشينگ از طرف دولت آمريكا در مناطق ميندانائو و جولو كه بخش هايي از آن مسلمان نشين است، خدمت مي كرد.
كساني كه اين افسانه را باور مي كنند، مدعي هستند اين تاكتيك پرشينگ موثر بود زيرا طبق آموزه هاي اسلام خون سگ و خوك نجس است.
ترامپ در جريان مبارزات انتخاباتي اش به اين افسانه اشاره كرده بود. واشنگتن پست نوشت :ترامپ در فوريه 2016 در سخناني در كاروليناي جنوبي اين افسانه را تعريف كرد.
در آن هنگام يك تارنما سعي كرد صحت اين قصه را از هشت مورخ جويا شود. همه آن مورخان نسبت به صحت داشتن اين داستان ترديد داشتند.
برخورد يك خودرو ون با عابران پياده در خيابان 'لا رامبلا' در بارسلون يكي‌ از مشهورترين خيابان ها و مركز گردشگري اين شهر ، دست كم 13 كشته و بيش از 100 مجروح برجا گذاشت.
اين حمله در ساعت 17 بعدازظهر پنجشنبه به وقت محلي (19 و 30 دقيقه ايران )، در نزديكي‌ خيابان 'اوسپيتال' توسط يك خودروي ون سفيد رنگ با سرعت بسيار بالا كه از سوي يك نفر رانده مي‌ شده ، اتفاق افتاد.
شبك**9423**1392**انتشار : ابوالفضل بابايي

سرخط اخبار جهان