۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۰
کد خبر: 82613995
T T
۰ نفر
مراقب عوارض ديابت باشيد

تهران-ايرنا-دبيرعلمي اولين كنفرانس ترميم زخم با بيان اينكه ديابت يك تهديد بالقوه در ايجاد زخم محسوب مي شود، گفت: عوارض زخم هاي حاد و مزمن را مي توان جزو يكي از آسيب ها و صدمات شايع در كشورهاي در حال توسعه دانست.

به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا ازانجمن جراحان پلاستيك، دكتر امير رضا معتبر با اشاره به برگزاري اولين كنفرانس ترميم زخم، افزود: از آنجا كه ترميم زخم اصول و مفاهيم پايه در جراحي پلاستيك و ترميمي است، سعي شده علاوه بر بحث در فيزيولوژي ترميم در خصوص پيامدهاي ترميم زخم و همچنين نحوه مناسب برخورد با زخم هاي حاد نيز در اين كنفرانس صحبت شود.
اين فوق تخصص جراحي ترميمي و زيبايي، ادامه داد: زخم هاي حاد و مزمن و عوارض ناشي از آن را مي توان جز يكي از آسيب ها و صدمات شايع در كشورهاي در حال توسعه دانست كه هزينه هاي فراوان اقتصادي و اجتماعي بر سيستم هاي بهداشتي جوامع تحميل مي كند و امروزه با توجه به افزايش سن اميد به زندگي در اكثر جوامع و افزوده شدن جمعيت سالمند، ابتلا به زخم هاي فشاري از چالش هاي بزرگ سيستم هاي بهداشتي است.
استاديار دانشكده پزشكي دانشگاه آزاد گفت: همچنين ابتلا به ديابت هنوز يك تهديد بالقوه در ايجاد زخم و عوارض ناشي از زخم پاي ديابتي محسوب مي شود و با توجه به شيوع نسبتا بالاي ديابت در ايران كه جمعيتي حدود 5 ميليون نفر را درگير كرده است، عوارض ناشي از زخم كه مرتبط با بيماري ديابت است، حائز اهميت است.
وي، هدف اصلي اين كنفرانس را آشنا نمودن پزشكان و پرستاران با قصور و الفباي ترميم زخم عنوان كرد و افزود: علاوه بر آن ارائه يك راهكار مناسب درماني با چرخه اقتصادي و پرهيز از بكارگيري تكنيك هاي پرهزينه و كم فايده از اهداف پيش بيني شده در اين كنفرانس است.
معتبر، گروه هاي هدف را جراحان فوق تخصص پلاستيك و زيبايي، جراحان عمومي و ارتوپد، متخصصين عمومي، متخصصين داخلي و پزشكان عمومي، كارشناسان ارشد پرستاري دانست و گفت: اين كنفرانس داراي امتياز بازآموزي است.
دبير علمي اولين كنفرانس ترميم زخم، با اشاره به افزايش سن اميد به زندگي در جمعيت سالمند ايران و كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه، تاكيد كرد: در سالمندان، زخم هاي فشاري مثل زخم بستر شيوع بالايي دارد و همچنين ديابت در كشورهاي در حال توسعه يك معضل بهداشتي است و ديابت به دليل ذات بيماري كه دارد، افراد مبتلا مستعد به زخم پاي ديابتي هستند كه يكي از عوارض شايع ديابت است كه منجر به شايع ترين علت قطع اندام و عضو مي شود. بنابراين مبحث ترميم زخم يك مسئله مهم در اكثر رشته هاي جراحي و داخلي است.
اولين كنفرانس يك روزه ترميم زخم با همكاري دانشگاه علوم پزشكي آزاد اسلامي واحد تهران و انجمن جراحان پلاستيك و زيبايي ايران 11 مرداد 96 در سالن انديشه بيمارستان بوعلي برگزار مي شود.
** علمي ** 1834** 1440
خبرنگار: ناهيد شفيعي ** انتشار: گلشن
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش