حمایت از فناوری‌های جدید در حوزه مواد و ساخت پیشرفته با پذیرش ریسک

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد: از فناوری‌های جدید در حوزه مواد و ساخت پیشرفته با پذیرش ریسک فناوری حمایت می‌شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا،‌ مصطفی میلانی در گفت و گویی اظهار داشت: مدیریت و پذیرش ریسک فناوری‌ها و محصولات جدید یکی از رسالت‌های اصلی ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته است.

وی ضمن تاکید بر حمایت ویژه این ستاد از طرح‌های نوآورانه و فناوری‌های جدید در حوزه ساخت و مواد تصریح کرد: مدیریت و پذیرش ریسک فناوری‌ها و محصولات جدید از رسالت‌های اصلی ستادهای فناوری است و ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته آمادگی دارد تا با حمایت‌های مالی و معنوی، ریسک سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های نوین را به حداقل رسانده و زمینه تجاری‌سازی آنها را فراهم کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته افزود: این حمایت‌ها شامل کمک‌های بلاعوض، تسهیلات کم‌بهره، ضمانت خرید محصولات و واگذاری طرح های فناورانه است که می‌تواند انگیزه لازم را برای ورود شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به حوزه‌های پُرریسک ایجاد کند.

اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان به صنایع بزرگ

براساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، میلانی از دیگر برنامه‌های این ستاد را برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بیان کرد.

وی به ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: صنایع بزرگ می‌توانند به جای پرداخت بخشی از مالیات خود به دولت از طریق امضای قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان و خرید خدمات فناورانه از این مالیات معاف شوند که این امر فرصت بسیار مناسبی برای توسعه همکاری‌ها و تقویت شرکت‌های فناور است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته تاکید کرد: این ستاد به عنوان یک واسطه و تسهیل‌گر آماده است تا با معرفی شرکت‌های توانمند به صنایع و همچنین حمایت‌های فنی و مالی زمینه امضای قراردادهای همکاری فناورانه را در حوزه مواد و ساخت پیشرفته فراهم کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha