۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 85480899
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سرپرست دفتر سیاست‌گذاری و توسعه فناوری وزارت علوم منصوب شد

تهران- ایرنا- خیراله رهسپارفرد با حکم معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به سمت سرپرست دفتر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری و نوآوری منصوب شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، در متن این حکم خطاب به خیراله رهسپارفرد آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت «سرپرست دفتر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری و نوآوری» منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با پیگیری ویژه جهت تحقق ماموریت‌های خلق فناوری و توسعه نوآوری و بازآفرینی و بازآرایی نقش فناورانه ونوآورانه کنشگران جامعه برنامه‌های زیر در اولویت دستور کار جنابعالی قرار گیرد.

«برنامه‌ریزی جهت ماموریت‌گرایی پارک‌های علم و فناوری و توسعه پارک‌ها بر مبنای حل مسائل و چالش‌های کشوری و منطقه‌ای و سیاست‌گذاری توسعه فناوری براساس اسناد بالادستی، تدوین برنامه‌های سیاستی نوآورانه در زمینه توسعه زیست بوم نوآوری کشور با مشارکت حداکثری ذینفعان، بسترسازی برای تعامل و همکاری حداکثری فی مابین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با سایر عناصر زیست بوم نوآوری و فناوری جهت خلق و توسعه فناوری،

برنامه‌ریزی برای هدایت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پستاک‌ها جهت حل نیازها به صورت نوآورانه و مقدمه‌سازی برای خلق فناوری، بسترسازی برای ارتقای شاخص‌های اشتغال زائی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با حمایت از فعالیت‌های واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، همکاری در ایجاد و راهبری اتاق‌های فکر و نظام ملی‌ایده‌ها و نیازها (نان) و پیشنهاد قوانین و اجرای سیاست‌های تشویقی برای ورود اساتید و دانشجویان به حوزه نوآوری و بازنگری آیین‌نامه ارتقاء در حوزه نوآوری و فناوری است».

محمدعلی نژاد در پایان افزود: امید است با توکل به خدای سبحان و پیروی از آموزه‌های اسلامی و مبانی علمی و با جلب همکاری صاحب‌نظران در حوزه فناوری و نوآوری، ماموریت‌ها و وظایف محوله را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب، پیگیری و نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری در کشور ایفا کنید.

سرپرست دفتر سیاست‌گذاری و توسعه فناوری وزارت علوم منصوب شد

به گزارش ایرنا، خیراله رهسپارفرد دانش آموخته دکترای ریاضی کاربردی و عضو هیات‌علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه قم است و از سوابق اجرایی وی می توان به تصدی مسئولیت معاونت دانشجویی، مدیریت فناوری اطلاعات و معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی و پردیس دانشگاهی قم اشاره کرد. وی مرداد ۱۴۰۱ به عنوان رییس پارک علم و فناوری قم منصوب شده بود.

بهنام طالبی پیش از این سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha