۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۳
کد خبر: 82612775
T T
۰ نفر
علم الهدی: گرامیداشت دهه كرامت بزرگترین حركت  برای توسعه انقلاب و اسلام است

مشهد - ایرنا - امام جمعه مشهد گفت: گرامیداشت دهه كرامت بزرگترین حركت برای توسعه انقلاب و اسلام، در كنار اقتدار نظامی و اجتماعی در منطقه و جهان است.

به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: این حركت فرهنگی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را مستاصل كرده است.
وی با اشاره به آغاز مقدمات آیین حج گفت: حج امسال با هر سال متفاوت است چون همراه و آمیخته با جهاد است.
وی اظهار كرد: وازدگی ملتها از استكبار جهانی و گرایش و توجه آنها به سمت ارزشهای انقلابی و اسلامی روز به روز سفره استكبار را جمع تر كرده است.
امام جمعه مشهد گفت: همین وضعیت باعث شده است كه آنها درصدد لطمه زدن هر چه بیشتر به جمهوری اسلامی برآیند و تحریم های ناروای اخیر آمریكا در همین راستا است.
علم الهدی افزود: آنچه مایه تاسف است این است كه برخی در داخل كشور سعی دارند فضایی را فراهم كنند تا آمریكا از تحریم هایش بیشترین بهره برداری را بكند.
وی گفت: نوع برخورد مسئولان با تحریم های آمریكا چه در دولت و چه در مجلس مناسب نیست و در حالی كه كنگره آمریكا با اجماع 98.5 درصدی ایران را تحریم می كند مسئولان كشور ما تنها به محكوم كردن این اقدام بسنده می كنند.
او افزود: عكس العمل نادرست دیگر این است كه گفته می شود این تحریم ها چیز جدیدی نیست و از قبل هم بوده است و حال آنكه این گونه نیست.
وی گفت: برخی هم گفته اند كه تحریمهای اخیر آمریكا توافق هسته ای را نقض نكرده است در حالی كه مگر قرار بوده كه در برجام فقط تحریم های هسته ای برداشته شود؟
امام جمعه مشهد گفت: عده ای برای برجام قداست قائل شده و می گویند آمریكا می خواهد ما را وادار به خروج از برجام كند اما ما از این توافق خارج نمی شویم و در حالی كه دشمن مدام دارد ما را تحریم می كند، ما مماشات می كنیم كه این شرایط به نفع دشمن است.
علم الهدی افزود: درست است كه معاملات نفتی انجام می شود اما به ازای فروش نفت هر كالایی كه از بیرون مرزها به داخل وارد می شود بازار اشتغال ما را سد می كند و در حالی كه فناوران بومی در اجرای پروژه ها به مراتب بهتر از رقبای خارجی عمل می كنند اما به ازای نفت فروخته شده مجبور شده ایم اجرای این پروژه ها را به كشورهای دیگر واگذاریم.
او گفت: ما از دشمنی دشمنان وحشتی نداریم بلكه از ریل گذاری داخلی كه موجب اثرگذاری دشمنی دشمن می شود وحشت داریم.
1922/5132
خبرنگار: كامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

سرخط اخبار استان‌ها