۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۱۳
کد خبر: 82607591
T T
۰ نفر
امام جمعه و فرماندار بافت از آثار مثبت طرحهای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان می گویند

كرمان – ایرنا- امام جمعه و فرماندار بافت با بیان آثار و نتایج ارزشمند اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان بر این باورند كه استمرار این طرحها بوسیله معین های اقتصادی می تواند در ایجاد زیرساختهای عمومی و اشتغال پایدار راهگشا و سودمند باشد.

به گزارش ایرنا آنان روز یكشنبه در هفتاد و هشتمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 4 (بخش گوغر بافت) افزودند: اقدامات جهشی توام با برنامه مدون بوسیله دستگاههای اجرایی و معین های اقتصادی بخش خصوصی طی یك سال گذشته موجب آبادانی منطقه و رفاه ساكنان شده است .
**پیشرفت 69 درصدی پروژه های اقتصاد مقاومتی در بافت
فرماندار بافت گفت: 149 پروژه اقتصاد مقاومتی طی یكسال گذشته تاكنون در این شهرستان تعریف شده كه در مجموع 69 درصد كار این پروژه ها تحقق یافته است.
به گزارش ایرنا، فتحعلی حمزه جواران، :از مجموع پروژه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان بافت، 42 پروژه برش استانی پروژه های ملی بوده كه تاكنون 59 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
وی خاطرنشان كرد: پروژه های دستگاه های استانی نیز 25 مورد بوده كه تاكنون 60 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
وی ادامه داد: 82 مورد از پروژه ها نیز مربوط به بخش خصوصی بوده كه تاكنون 77 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
حمزه جواران تصریح كرد: پروژه های بخش خصوصی در بافت 2هزار و 470 شغل ایجاد كرده است.
**رفع مشكل آب آشامیدنی پس از 38سال
وی گفت: 38 سال در منطقه گوغر شهرستان بافت با مشكل آب آشامیدنی روبرو بودیم كه در یك هفته قبل این مشكل حل شده و سه هزار نفر از آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
فرماندار بافت از مثلث توسعه اقتصادی به عنوان یك ابتكار بسیار خوب یاد كرد و ادامه داد: در شهرستان بافت كارخانه های فولاد و كرك احیا شده اند كه این اقدامات موجب تحولات بزرگی در این شهرستان شده است.
وی خاطرنشان كرد: در مدت زمان كمتر از 6 ماه ایجاد مركز بهداشتی و پمپ بنزین در منطقه گوغر توسط معین اقتصادی راه اندازی شده كه نمونه حقیقی اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه بافت نیز گفت: استاندار كرمان با حضور در این استان تحولی را رقم زده اند و این تحول را می توان یك نقشه راه برای این استان دانست.
حجت الاسلام علی مهدی زاده ادامه داد: استفاده از كارآفرینان و سرمایه گذاران هر منطقه برای توسعه آن یك ابتكار بسیار خوب بود كه تحولات خوبی را محقق كرده است.
استان كرمان یكی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی كشور است كه تاكنون در این زمینه اقدمات بسیار خوبی را انجام داده است.
براساس این گزارش مدیریت عالی و ارشد استان كرمان در دولت یازدهم با تقسیم استان به هشت منطقه اقتصادی و سپردن این مناطق به معین های اقتصادی زمینه رشد و آبادانی این استان بخصوص مناطق كم برخوردار را با رویكرد توسعه متوازان فراهم آورده است .
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی *
7440/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها