۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83383138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کارخانه های «بافت» پس از ۱۲ سال تعطیلی، فعال شدند
شرکت فولاد بافت که پس از یک یک دهه تعطیلی دوباره احیا شد

کرمان - ایرنا - دو کارخانه فولاد و کرک شهرستان بافت پس از ۱۰ و ۱۲ سال تعطیلی، با برنامه ریزی دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال رونق تولید فعال شده و جان دوباره گرفتند.

به گفته فرماندار بافت با برنامه ریزی های انجام شده و حمایت جدی در راستای توسعه و افزایش تولید واحدهای فعال و نیمه فعال برخی کارخانه هایی که سالهای سال به فراموشی شده بودند را نیز موفق به احیای دوباره آنان شدیم.

فتحلی حمزه جواران در گفت و گوی روز چهارشنبه خود با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر اینکه کارخانه فولاد بافت پس از ۱۰ سال تعطیلی، اکنون توسط گروه مالی و گردشگری راه اندازی و فعال شده است اظهار داشت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۶۱۰ میلیارد تومان برای ۷۳۰ نفر بطور مستقیم و برای یکهزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاده کرده است.

وی با بیان اینکه قرارداد فاز دوم کارخانه فولاد بافت منعقد شده و عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته است افزود: این فاز به زودی کلنگ زنی می‌شود و می‌تواند اشتغالزایی مطلوبی در شهرستان بافت داشته باشد.

فرماندار بافت اضافه کرد: کارخانه کرک بافت که پس از ۱۲ سال تعطیلی، با سرمایه ۶ میلیارد تومان توسط گروه مالی گردشگری فعال شده برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

حمزه جواران بیان کرد: راه اندازی صنایع جانبی کارخانه کرک بافت از جمله نخ ریسی در دستور کار قرار گرفته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: هتل چهار ستاره بافت هم با توجه به ظرفیت گردشگری این منطقه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای ۶۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

فرماندار بافت تصریح کرد: این هتل گردشگری تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان شهریورماه امسال بخشی از این هتل راه اندازی می‌شود.

وی افزود: واحدهای بوم گردی شهرستان بافت از جمله یک هتل آپارتمان، ۲ تالار پذیرایی، سه مورد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و ۴۰ مورد اقامتگاه بومگردی برای ۲۰۰ نفر در این شهرستان اشتغال ایجاد کرده است.

حمزه جواران عنوان کرد: عملیات اجرایی مجتمع گردشگری پارک ملی خبر به عنوان فعالیتی بی نظیر در خاورمیانه آغاز شده و به زودی این طرح نیز راه اندازی می‌شود.

شهرستان بافت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار گرفته است.

۷۴۲۰/‌‬ ۵۰۵۴

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha