۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴
کد خبر: 82606829
T T
۰ نفر
پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد به طرح‌های گیاهان دارویی در استان كرمانشاه

كرمانشاه- ایرنا- معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد كشاورزی استان كرمانشاه، از پرداخت تسهیلات یك میلیارد ریالی برای توسعه‌ تولید و فرآوری گیاهان دارویی با سود چهار درصد خبر داد.

علی چاله چاله روز یكشنبه به ایرنا افزود: امروزه صنعت گیاهان دارویی در كشورهای پیشرفته به عنوان اقتصادی نوظهور رشد بالایی داشته و در كشور ما و بخصوص استان كرمانشاه پتانسیل و استعداد تولید و فرآوری آن وجود دارد.
وی تصریح كرد: یكی از سیاست‌های ما توسعه كشت، تولید و فرآوری گیاهان دارویی است كه به منظور توسعه، اشتغال و تولید صورت می‌گیرد.
چاله چاله با بیان اینكه تسهیلات طرح ملی توسعه گیاهان دارویی براساس تفاهم نامه فی ما بین وزارت جهاد كشاورزی و صندوق كارآفرینی امید می‌باشد، خاطرنشان كرد: در این تفاهم نامه وزارت جهاد كشاورزی به عنوان مجری و صندوق كارآفرینی امید نیز به عنوان تامین كننده تسهیلات می باشد.
وی تصریح كرد: براساس ماده یك موضوع تفاهم نامه هم افزایی 2 مجموعه، حمایت، ساماندهی و كمك به شكل گیری، توسعه، شبكه سازی و تقویت حلقه‌های زنجیره ارزش صنعت گیاهان دارویی شامل تولید نهاده، كاشت، برداشت و فراوری، همچنین ایجاد واحدهای خدمات بازار مانند ایستگاههای جمع آوری و خرید گیاهان دارویی، ایجاد واحدهای مشاوره و انواع خدمات پشتیبانی مرتبط با این صنعت مورد توافق طرفین برای همكاری مشترك خواهد بود.
چاله چاله گفت: صندوق كارآفرینی امید، میزان اعتبار طرح‌های مورد حمایت را توجیه اقتصادی و اشتغالزایی مطلوب طرح بیان كرده است.
معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی جهاد كشاورزی كرمانشاه با اشاره به اینكه تسهیلات براساس نوع كسب و كار و شرایط پرداخت تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: سقف تسهیلات پرداختی بسته به نوع طرح ارائه شده حداكثر یك میلیارد ریال خواهد بود كه در موارد خاص، بر حسب نوع طرح، میزان اشتغالزایی و ظرفیت‌های توسعه كسب و كار، صندوق زمینه برای حمایت بیشتر از طرح را فراهم خواهد كرد.
وی با بیان اینكه تسهیلات با كارمزد چهار درصدی بوده و دوره تنفس با توجه به نوع كسب و كار و حسب نظر صندوق كارآفرینی امید تعیین می‌شود، خاطرنشان كرد: دوره تنفس حداكثر شش ماه بوده و دوره بازگشت اقساط با احتساب دوره تنفس و راه‌اندازی حداكثر 60 ماه تعیین شده است.
چاله چاله تصریح كرد: تسهیلات به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت كار و تایید آن توسط صندوق كارآفرینی پرداخت می‌شود.
وی سهم آورده متقاضیان در طرح‌های موضوع تفاهم نامه را به میزان حداقل 20 درصد مجموعه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مورد نیاز طرح بیان كرد.
وی اضافه كرد: دوره سازندگی و تنفس تسهیلات بسته به دوره برداشت یا فروش حداكثر یكسال تعیین می‌شود.
وی در پایان از متقاضیان تسهیلات طرح ملی توسعه گیاهان دارویی خواست برای كسب اطلاعات بیشتر به مدیریت‌ جهاد كشاورزی شهرستانها یا معاونت بهبود تولیدات گیاهی در ستاد سازمان مراجعه كنند.
هم اكنون یك هزار و 500 هكتار از زمین های كشاورزی استان كرمانشاه زیركشت گیاهان دارویی رفته كه سالانه 2 هزار و۷۰۰ تن گیاهان دارویی از آن برداشت می شود.
استان كرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 940 هزار هكتار زمین كشاورزی و باغ است.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی

سرخط اخبار استان‌ها