۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۲
کد خبر: 82576717
T T
۰ نفر
يك هزار و 200 متر مربع از مراتع مشجر گيلانغرب در آتش سوخت

قصرشيرين- ايرنا- مدير اداره منابع طبيعي گيلانغرب گفت: به علت وقوع آتش سوزي يك هزار و 200 مترمربع از مراتع مشجر منطقه پي كله دهستان حيدريه از توابع اين شهرستان در آتش سوخت.

جبار وليپور روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا، زمان وقوع اين آتش سوزي را حدود ساعت 13 امروز و علت آن را نيز عامل انساني ذكر كرد و اظهارداشت: با تلاش و حضور به موقع دوستداران طبيعت و اعضاي انجمن سبز زاگرس، آتش پس از يك ساعت مهار شد.
وي با بيان اين كه با مهار كامل آتش، از سرايت آن به جنگل هاي اطراف منطقه جلوگيري شد اضافه كرد كه با توجه به فصل گرما مردم در هنگام استفاده از طبيعت و روشن كردن آتش، قبل از ترك محل بايد از خاموش كردن آن اطمينان حاصل كنند.
اين دومين مورد از آتش سوزي در منطقه پي كله طي چند روز گذشته و ششمين مورد آن از ابتداي امسال در مزارع گندم، باغ ها، مراتع و جنگل هاي شهرستان گيلانغرب است كه در اثر آن به بخش هايي از زمين هاي كشاورزي و عرصه هاي منابع طبيعي گيلانغرب خسارت وارد شد.
سال گذشته نيز در 28 مورد آتش سوزي، 500 هكتار از عرصه هاي جنگلي و مرتعي گيلانغرب از بين رفت كه خسارتي بيش از 30 ميليارد ريال را به دنبال داشت.
شهرستان گيلانغرب با بيش از 72 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه، 175 هزار هكتار عرصه منابع طبيعي دارد كه 75 هزار هكتار آن جنگل و بقيه مرتع و نيزار است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور **انتشار دهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها