۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۳۶
کد خبر: 82573319
T T
۰ نفر
احتمال وتوي دوباره ممنوعيت تردد سركرده گروهك 'جيش محمد' به سازمان ملل

تهران-ايرنا- روزنامه انگليسي زبان 'ملت' پاكستان در خبري نوشت:احتمال آن مي رود كه دولت چين بارديگر، ممنوعيت تردد و سفر'مولانامسعوداظهر' سركرده گروهك 'جيش محمد' را در پاكستان به سازمان ملل وتو كند.

به گزارش روزنامه 'ملت ' پاكستان به نقل از 'هندوستان تايمز'، دولت چين روز گذشته در خصوص ممنوعيت تردد 'مسعود اظهر' سركرده جيش محمد در پاكستان، گفته است كه اختلاف نظرها در اين مورد خاص همچنان در كميته سازمان ملل متحد در ارتباط با مسائل تروريسم ادامه دارد.
بنابر اين گزارش، سخنگوي وزارت خارجه چين نيز در نشست خبري خود با رسانه ها در پاسخ به پرسشي در اين خصوص گفته است:'ما در خصوص موقعيت خودمان چندين بارصحبت كرده ايم و بر اين باوريم كه اصول عيني و حرفه اي و عدالت بايد مورد حمايت قرار گيرد.
به گزارش ايرنا از«داون نيوز»، آژانس ملي تحقيقات هند «مولانا مسعود اظهر» سركرده گروه تروريستي «جيش محمد» در پاكستان را مغز متفكر حمله به پايگاه هوايي «پتان كوت» در ايالت پنجاب اين كشور تشخيص داده و عليه وي اعلام جرم كرده است.
دولت هند بر اين باور است؛ مولانا مسعود اظهر مغز متفكر حمله تروريستي به پايگاه هوايي پتان كوت است و از دولت پاكستان خواسته بود تحقيقاتي جدي در مورد اين حادثه انجام دهد.
هر چند دولت اسلام آباد براي رسيدگي به اين حادثه تروريستي مولانا مسعود اظهر و ۱۲ نفر ديگر از اعضاي گروه تروريستي جيش محمد را بازداشت كرد و تيمي تحقيقاتي به هند فرستاد اما دولت پاكستان مدعي شد افراد اين گروه در حمله به پايگاه مذكور دست نداشته اند.
دولت هندچندين بارتلاش كرده است كه نام مسعوداظهر رادر ليست گروههاي تروريستي سازمان ملل به ثبت برساند، اما هر بار دولت چين با ورود به اين موضوع آن را وتو مي كند.
شبك**آساق ** 6125**1708**خبرنگار: سيدبهادر حسيني**انتشار: عليرضا ارشادي
۰ نفر

سرخط اخبار جهان