۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۱۲
کد خبر: 82536894
T T
۰ نفر
امام جمعه هرات:حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي ضامن امنيت كشور است

يزد - ايرنا - امام جمعه هرات با اشاره به اينكه انتخابات يك وظيفه ملي است گفت: حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي ضامن امنيت كشور است.

حجت الاسلام و المسلمين محمد علي جعفري در خطبه هاي نماز جمعه هرات با اشاره به سخنان رهبري در تاريخ 27 ارديبهشت اظهار داشت:رهبري فرمودند مردم بيايند و با مشاركت گسترده خود افرادي اصلح را انتخاب كنند و سرنوشت خود را تعيين كنند.
وي با بيان اينكه ولايت‌پذيري، مهم‌ترين شاخص فرد اصلح براي مسؤوليت رياست جمهوري است، گفت: يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي فرد اصلح انقلابي بودن، داشت روحيه استكبار ستيزي و ساده زيستي است.
وي به حضور حداكثري مردم در انتخابات اشاره و خاطر نشان كرد: حضور ميليوني پاي صندوق هاي راي ضمن كوبيدن مشت محكم بر دهان استكبار، اقتدار و سربلندي جمهوري اسلامي را به رخ جهانيان مي كشاند.
خطيب نماز جمعه هرات در ادامه با اشاره به مناسبت هاي هفته به 30 ارديبهشت ماه، روز ملي جمعيت اشاره و اظهار داشت: فراموش نكنيم كه جمعيت جوان و توانمند، يكي از سرمايه هاي ارزشمند هر كشور هستند، و با اين روالي كه در پيش است در آينده نزديك كشور ايران با معضل پيري مواجه خواهد شد.
حجت الاسلام جعفري با اشاره به سوم خردادماه‌ سالروز آزادسازي خرمشهر خاطر نشان كرد: آزاد سازي خرمشهر در آن برهه از زمان يك معجزه الهي بود كه با تلاش و رشادت هاي رزمندگان اسلام نقش گرفت.
خطيب نماز جمعه هرات در خطبه اول نماز، نمازگزاران را به رعايت تقوا الهي توصيه و سفارش كرد و تاكيد كرد: تقوا وسيله نجات انسان در دنيا و آخرت است .
امام جمعه هرات در ادامه به يكي از مباحث اخلاقي در دين مبين اسلام يعني راستگويي و صداقت پرداخت و يادآور شد: مومنان براي اينكه در تمام كارها و عرصه موفق ظاهر شوند بايد صداقت پيشه كرده و از دروغگويي امتناع ورزند.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حيدري** انتشار: فلاح
irnayazdd@

سرخط اخبار استان‌ها