۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۴:۲۰
کد خبر: 82526132
T T
۰ نفر
جشن هاي شعبانيه به نيمه رسيد/كربلا غرق در عطر و بوي انتظار

كربلا-ايرنا- هر زائر امام حسين(ع) در شب نيمه شعبان با يك شاخه گل روانه حرم شد و منتظران، هزاران قطعه شمع روشن كردند و برخي شمع هايشان را بر آب جاري در القمه رها كردند و پنجشنبه شب، كربلا غرق در نور و عطر و بوي انتظار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا از كربلاي معلا، سرانجام بعد از دو هفته جشن هاي ميلاد امام حسين(ع)، ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع)، جشن هاي شعبانيه به نيمه شعبان رسيد و كربلا ميزبان ميليون ها زائر و ميهمان از شهرهاي مختلف عراق و ساير كشورها بويژه از ايران شد.
در حرمين امام حسين و ابوالفضل العباس(ع)، در بين الحرمين، مقام امام زمان، خيمه گاه، تل زينبيه و در كنار نهر القمه و گوشه گوشه اين شهر ، محفل هاي انتظار برپا بود و شمع هاي روشن و گل هاي رنگارنگي كه حرم را مزين كرده بود و در دستان زائران پير و جوان ديده مي شد و هزاران هزار نيز پروانه وار گرد شمع هميشه فروزان شهادت مي چرخيدند.
زائران عراقي دراين شب ميلاد، فرصت را غنيمت شمرده و علاوه بر اداي آداب زيارت امام حسين(ع) و جشن ميلاد امام زمان(ع) براي ارواح شهدا دعا و از خداوند طلب پيروزي رزمندگان در جبهه هاي جنگ عليه تروريسم و داعش تكفيري كردند و زائران ايراني نيز در كنارشان بودند و بازهم همبستگي خود را با ملت عراق به نمايش گذاشتند.
در اين شب فرخنده، همچنين از نيروهاي الحشدالشعبي و امنيتي عراق، به خاطر دفاع از عراق و مقدساتش تجليل شد و زائران عليه داعش تكفيري و حاميانش نيز شعارهايي سردادند.
در دو روز گذشته كه گفته مي شود، حدود 4 ميليون زائر وارد كربلا شده است، نيروهاي امنيتي عراق با تدابير ويژه امنيت كربلا و محيط اطراف را تامين كردند و تا لحظه مخابره خبرهيچ حادثه امنيتي رخ نداد و هيات ها و موكب هاي حسيني نيز از زائران پذيرايي كردند.
آخرين گزارش خبرنگار ما حاكي است مراسم ويژه نيمه شعبان و ولادت صاحب عصر (عج) در كمال نظم در كربلاي معلا در حال انجام است و اين مراسم تا ظهر جمعه ادامه خواهد يافت.
همچنين گزارش هاي رسيده از نجف اشرف نيز حاكي است ، حرم مولاي متقيان علي(ع) پنجشنبه شب ميزبان هزاران تن از زائراني بود كه از دور و نزديك و ازخارج از عراق آمده بودند. حرم گل آذين شده بود و بوي عطر و گلاب همه جا را فراگرفته بود.
زادگاه امام زمان (عج) ، شهر سامرا نيز ميزبان جمعيت انبوهي از زائران بود كه روز پنجشنبه در حرمين عسكريين در اين شهر تجمع كرده بودند.
دسته دسته زائران در حرمين عسكريين و سرداب امام زمان اش، حضور مي يافتند و جشن انتظار را در اين مكان مقدس برگزار مي كردند و درميان خيل زائران، رزمنده هايي بودند كه با لباس هاي گرد وخاك گرفته از صحنه نبرد خود را به جشن ميلاد امام زمان (عج) رسانده بودند.
براساس اين گزارش، علاوه بر برگزاري جشن هاي ميلاد اعم از بغداد و ساير شهرهاي عراق، ويژه مراسمي نيز در سفارت ايران در بغداد و نيز سركنسولگري هاي ايران در كربلا، نجف، بصره، اربيل و سليمانيه با حضور ديپلمات ها و كاركنان ايراني اين نمايندگي ها برگزار شد.
شبد*1*1770*9122* انتشار دهنده: مهدي نعمتي

سرخط اخبار جهان