۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1215
کد خبر: 84269345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عتبات مقدس عراق در آستانه جشن‌های شعبانیه گل آذین شدند

بغداد - ایرنا - در آستانه جشن‌های نیمه اول شعبانیه، میلاد سه گوهر تابناک عصمت و طهارت اباعبدالله الحسین (ع)، ابوالفضل عباس (ع) و زین العابدین سجاد (ع) عتبات مقدسه عراق به زیور و عطر، گل آذین شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از عراق، با وجود همه‌گیری «ویروس کرونا» و مقررات پیشگیری از شیوع این ویروس، تعداد قابل توجهی از زائران عراقی دیروز (چهارشنبه) مصادف با  ولادت امام حسین (ع) و امروز (میلاد ابوالفضل عباس) با حضور در کربلای معلا و بین الحرمین، این آیین‌های ویژه را گرامی داشتند.

همزمان تولیت مقدس حسینی برای میلیون‌ها عاشق و شیفته زیارت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پایگاه اینترنتی زیارت از راه دور ایجاد کرده تا ضمن مراعات شیوه نامه‌های بهداشتی فرصت زیارت مجازی را برای زائران فراهم کند.

نیروهای امنیتی در استان کربلا نیز به همین مناسبت تدابیر ویژه‌ای برای تامین امنیت شهر و مناطق اطراف حرم با هدف آماده شدن به منظور برگزاری جشن‌های نیمه اول و ۱۵ شعبان سالروز میلاد امام عصر (عج) فراهم کرده‌اند.

بارگاه‌های ائمه اطهار (ع) در نجف اشرف، کربلا، کاظمین و سامراء به علاوه سایر مزار و زیارتگاههای عراق نیز به همین مناسبت‌های فرخنده با دسته‌های گل آذین بندی شده‌اند.

در بین الحرمین تولیت‌های حسینی (ع) و عباسی (ع) پلاکاردهایی مزین به گفتارهای ائمه اطهار (ع) نصب کرده‌اند که برای زائران پندآموز و در عین حال چشم نواز است.

تولیت آستان مقدس عباسی (ع) در این راستا اعلام کرده است که ۳۰ پارچه نوشته یکدست از گفتار و حکمت ائمه اطهار (ع) در بین الحرمین و داخل حرم شریف نصب کرده است.  

تولیت عباسی و حسینی همچنین به همین مناسبت جشن‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی در کربلا برگزار می‌کنند که از جمله آنها همایش «فروغ اقمار و احیای خط مشی پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع)» است.

این همایش با هدف شناسایی هرچه بیشتر امام حسین (ع)، ابوالفضل عباس (ع) و زین العابدین (ع) است و با همکاری یکی از تشکل‌های فرهنگی و اندیشه‌ور و مشارکت دفتر نمایندگی تولیت آستان مقدس عباسی (ع) در اروپا و همچنین دو دانشگاه لبنانی بعد از ظهر امروز در کربلا برگزار می‌شود.

این همایش هم به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و هم از طریق مجازی برگزار می‌شود.

از طرفی جدا از این فعالیت‌های رسمی، بسیاری از علاقه مندان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به همین مناسبت‌های فرخنده با توزیع نذورات بین شهروندان در کربلا و اماکن دیگر زیارتی، این آیین‌های ویژه را گرامی داشتند.

شهر مقدس کربلا طی امروز و فردا جمعه مصادف با میلاد با برکت امام زین العابدین (ع) با وجود تدابیر پیشگیرانه بهداشتی ناشی از همه گیری کرونا، خود را آماده پذیرایی از زائران ائمه اطهار (ع) کرده است.

در همین رهگذر شماری از مجاوران و شیعیان عراق طی روزهای اخیر با پای پیاده رهسپار کربلا برای زیارت بارگاه امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) شدند که تصاویر این دلدادگی در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافته است.  

کربلای معلا همچنین از هم اکنون برای پذیرایی زائران در جشن‌های نیمه شعبان سالروز میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) در حال آماده شدن است و تدابیر ویژه‌ای از نظر امنیتی، خدماتی و نقل و انتقال زائران در حال تدارک دیدن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha