۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱:۱۹
کد خبر: 82524985
T T
۰ نفر

استفاده از هوش مصنوعی در پلیس انگلیس

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱:۱۹
کد خبر: 82524985
استفاده از هوش مصنوعی در پلیس انگلیس

لندن - ایرنا - اسكای نیوز روز چهارشنبه گزارش داد كه پلیس منطقه دورهام انگلیس در نظر دارد تا به صورت آزمایشی از سیستم هوش مصنوعی برای قضاوت درباره احتمال ارتكاب مجدد جرم از سوی افراد مظنون استفاده كند.

به گزارش ایرنا، اسكای نیوز در این گزارش گفت كه این سیستم به پلیس كمك خواهد كرد تا درباره معرفی مظنون به دستگاه قضایی تصمیم گیری كند.
این شبكه خبری افزود: پلیس دورهام می گوید كه قرار است این سیستم، موسوم به «ابزار ارزیابی آسیب رسانی»، طی سه ماه آینده راه اندازی شود.
اسكای نیوز اضافه كرد: این سیستم افراد را از نظر احتمال ارتكاب جرم به سه سطح كم خطر، میانه و پرخطر طبقه بندی و پیشنهاد می كند كه افراد در بازداشت مانده و یا می توانند آزاد شوند.
این شبكه خبری گفت: در تحقیقات آزمایشی صورت گرفته در مورد این سیستم، تنها 2 درصد از مظنونین كم خطر به عنوان پرخطر و 12 درصد مظنونین پر خطر به عنوان كم خطر معرفی شده بودند.
اسكای نیوز عنوان كرد كه سیستم یاد شده، طرح مشترك نیروی پلیس دورهام و مركز «پلیس شاهد محور» دانشگاه كمبریج بوده است.
پروفسور «لورنس شرمن» مدیر مركز «پلیس شاهد محور» روز چهارشنبه در گفت وگو با اسكای نیوز با اشاره به كاهش اعتبارات هزینه های قضایی از سوی دولت انگلیس عنوان كرد: برای پلیس به لحاظ اقتصادی مهم بود كه چه زمانی فرد مظنون را از دستگاه قضایی دور نگه دارد. لذا این الگوریتم سبب می شود تا پلیس بر اساس شواهد تصمیم گیری كند.
وی در پاسخ به سئوالی در رابطه با احتمال ضریب خطای این سیستم كه بر اثر آن 12 درصد مظنونین پر خطر، كم خطر معرفی شدند، بیان داشت: این طور نیست. این فناوری كاملا شفاف است.
اروپام**5**ن**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی

سرخط اخبار جهان