۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85480416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی اسلام‌آباد نسبت به وضعیت دانشجویان پاکستانی در قرقیزستان

اسلام‌آباد - ایرنا - پس از گزارش‌هایی در خصوص خشونت‌ها علیه دانشجویان پاکستانی در پایتخت قرقیزستان، نخست وزیر پاکستان ضمن ابراز نگرانی خود خواستار رسیدگی فوری به وضعیت فعلی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، محمد شهباز شریف نسبت به وضعیت دانشجویان پاکستانی در شهر بیشکک عمیقا ابراز نگرانی کرده و از سفیر پاکستان در قرقیزستان خواسته تا تمامی اقدامات لازم را برای تامین امنیت دانشجویان اتخاذ نماید.

وی همچنین طی تماس تلفنی با حسن علی ضیغم سفیر پاکستان در قرقیزستان تاکید کرد که برای رصد اوضاع و اطمینان از امنیت دانشجویان در صحنه حضور داشته باشد.

نخست وزیر پاکستان گفت که این کشور از نزدیک با مسوولان دولت قرقیزستان در تماس است.

براساس این گزارش، زمزمه‌هایی از کشته شدن ۳ دانشجوی پاکستانی در پایتخت قرقیزستان درپی درگیری‌های خونین میان دانشجویان قرقیزستانی با دانشجویان خارجی به گوش می‌رسد.

سفیر پاکستان در بیشکک پایتخت قرقیزستان از دانشجویان پاکستانی خواسته تا کنترل کامل اوضاع در خوابگاه‌ها بمانند و از حضور در خارج از اقامتگاه و خوابگاه‌ها جدا اجتناب نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز بامداد شنبه اعلام کرد که این کشور و سفارت آن در بیشکک با مسوولان محلی قرقیزستان در تماس هستند و تامین امنیت دانشجویان پاکستانی مهم ترین اولویت دولت اسلام‌آباد است.

شبکه جیو نیوز پاکستان گزارش داد که خبرهای تایید نشده حاکی از کشته شدن سه دانشجوی پاکستانی است. یورش دانشجویان قرقیزستانی به خوابگاه‌های دانشجویان پاکستانی ادامه دارد و هیچ امنیتی برای دانشجویان پاکستانی از جمله دانشجویان دختر وجود ندارد.

گفته‌ می‌شود که حدود یکهزار دانشجویان پسر و دختر پاکستانی در شهر بیشکک حضور دارند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha