۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85480443
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

درخواست هند از دانشجویانش در قرقیزستان برای خارج نشدن از اقامتگاه‌هایشان

تهران- ایرنا- به دنبال درگیری‌های خشونت آمیز میان اتباع قرقیزستانی و دانشجویان خارجی، هند از محصلین دانشگاهی خود در این کشور آسیای میانه خواست تا از اقامتگاه‌هایشان خارج نشوند.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ان. دی تی‌وی، سوبرامانیام جایشنکار وزیر خارجه هند امروز شنبه اعلام کرد که در حال نظارت بر امور دانشجویان هندی در بیشکک است و از آنها می‌خواهد تا در ارتباط مداوم با سفارت این کشور باشند.

به گزارش این رسانه هندی، اتباع قرقیزستان خوابگاه‌های دانشگاه‌های پزشکی در بیشکک که دانشجویانی از هند، پاکستان و بنگلادش در آن ساکن هستند را هدف قرار دادند.

سفارت هند در قرقیزستان تاکید کرد: اوضاع در حال حاضر آرام است اما به دانشجویان توصیه می‌شود تا فعلا در اقامتگاه‌هایشان بمانند و در هر موردی با سفارت در تماس باشند.

در حالی که برخی شایعات در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این است که سه دانشجوی پاکستانی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند، دولت این کشور گفته است که هنوز گزارشی از کشته شدن هیچ فردی دریافت نکرده است.

سفیر پاکستان در بیشکک نیز از دانشجویان خود خواسته تا کنترل کامل اوضاع در خوابگاه‌ها بمانند و از حضور در خارج از اقامتگاه و خوابگاه‌ها جدا اجتناب نمایند.

تمام نیروهای پلیس در بیشکک در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

دلیل این درگیری‌های خشونت آمیز ناشی از یک نزاع در شب ۱۴ مه (۲۵ اردیبهشت) است که در حیاط هتلی در نزدیکی بازار محلی منطقه علم‌الدین در استان چوئی در شمال قرقیزستان اتفاق افتاد.

برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که عاملان در این نزاع خارجی‌هایی بودند که احتمالاً اهل مصر و پاکستان بودند و چندین نفر از ساکنان محلی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha