۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبر: 85478121
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آمار توزیع بسته‌های معیشتی اضطراری در انگلیس رکورد شکست

لندن – ایرنا – بزرگترین خیریه توزیع‌کننده مواد غذایی برای اقشار بی‌بضاعت و کم درآمد در انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد که آمار توزیع بسته‌های معیشتی اضطراری در سایه گسترش فقر در این کشور، رکورد شکست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تراسل تراست که افزون بر یکهزار و ۲۰۰ بانک غذا را در سراسر انگلیس زیر پوشش دارد، اعلام کرد: شمار بسته‌های توزیع شده نسبت به پنج سال پیش ۲ برابر شده و آمار افرادی که با وضعیت بحرانی مراجعه می‌کنند، به رغم کاهش نرخ تورم در ماه‌های اخیر، افزایش قابل توجهی داشته است.

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد در بازه زمانی آوریل ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ میلادی در مجموع سه میلیون و ۱۲۱ هزار و ۴۰۴ بسته معیشتی اضطراری توزیع شده که از این میزان ۱.۱ میلیون بسته برای کودکان بوده است. همچنین افزون بر ۱۷۹ هزار بسته هم برای خانوارهای بازنشسته توزیع شده که یک افزایش ۲۷ درصدی را در این بخش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش تراسل تراست، افراد مسن‌تر، به‌ویژه آنهایی که مستاجر هستند «قادر به تهیه اقلام ضروری نبوده و با گرسنگی و سختی‌های شدید مواجه بوده‌اند».

وندی دویل، مدیر شعبه منطقه لیدز جنوبی و شرقی این خیریه اعلام کرد که مرکز او «با مستمری بگیرانی سروکار دارد که به دلیل پرداخت هزینه های انرژی، توانایی خرید مواد غذایی روی میز را ندارند و این انتخابی است که باید انجام دهند.»

تراسل تراست از دولت و سایر احزاب سیاسی انگلیس می‌خواهد که برنامه‌های خود را در حوزه مقابله با فقر و کاهش وابستگی مردم به بانک‌های غذا در آستانه انتخابات تشریح کنند. گفتنی است که طبق اعلام ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، انتخابات سراسری در این کشور قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برگزار شود.

اما ریوی مدیر عامل تراس تراست در این باره گفت: «ما امسال با سطح بالایی از نیاز مردم به بانک غذا مواجه هستیم. ما به عنوان یک جامعه نمی‌توانیم اجازه دهیم این وضعیت ادامه پیدا کند. ما نباید اجازه دهیم بانک های غذا به یک هنجار جدید تبدیل شوند.»

وی با تاکید بر اینکه «بانک‌های غذا راه حل نیستند» افزود: «آنها تا زمانی که مردم نیاز داشته باشند برپا خواهند بود، اما رهبران سیاسی ما باید برای ساختن آینده ای که همه برای تامین وسایل ضروری زندگی پول کافی دارند، جسورانه اقدام کنند.»

به گزارش ایرنا، آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر از مردم بریتانیا بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

تازه‌ترین داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه شده‌ که از این میزان ۳۰۰ هزار نفر کودک بوده‌اند. ارقام دولت لندن نشان می دهد که آمار فقرا از ۱۱.۴ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۲ میلیون نفر در سال گذشته رسیده است.

شمار کودکان در فقر مطلق هم در همین بازه زمانی از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به سه میلیون و ۶۰۰ هزار افزایش یافته است. فقر مطلق به شرایطی اطلاق می‌شود که فرد قادر به پرداخت هزینه های اولیه زندگی مانند غذا، مسکن و سایر قبوض نباشد.

موسسات خیریه در انگلیس مدت‌هاست که زنگ خطر درباره گسترش فقر در این کشور را به صدا درآورده‌اند. چندی پیش هفته‌نامه آبزرور در گزارشی تکان‌دهنده نوشت که فقر در میان کودکان انگلیس از کنترل خارج شده و مدارس این کشور ناگزیر به اسکان، استحمام و شستن لباس‌های فرم دانش‌آموزان روی آورده‌اند.

واقعیت این است که اقتصاد انگلیس به رغم ادعای مقام‌های دولت لندن، در بدترین وضعیت نیم قرن گذشته قرار دارد. کارشناسان اقتصادی وضع موجود انگلیس را یک بحران مزمن می‌دانند که با خروج این کشور از اتحادیه اروپا تشدید شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha