۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82505347
T T
۰ نفر

چند خبر كوتاه از استان كرمانشاه (1)

۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82505347
چند خبر كوتاه از استان كرمانشاه (1)

كرمانشاه- ايرنا- معاون سياسي و اجتماعي فرماندار قصرشيرين، از انجام تمهيدات لازم براي اسكان يك هزار و 500 تن از راهيان نور كه قصد صعود به ارتفاعات بازي دراز را دارند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، نعمت الله نازپرورده در جلسه هماهنگي قرارگاه راهيان نور قصرشيرين با بيان اينكه حفظ ارزش هاي اسلامي و گراميداشت ياد شهدا يك وظيفه است، افزود: عمليات بازي دراز و شكست دشمن در اين منطقه راهبردي، نقش مهم منطقه غرب كشور در هشت سال دفاع مقدس را نشان مي دهد و از اين رو بايد از ظرفيت هاي يادمان هاي شهدا براي معرفي مناطق جنگ زده غرب تلاش كنيم.
بسيجيان و كاروان هاي راهيان نور از سراسر كشور در سالروز عمليات غرورآفرين بازي دراز قرار است ابتدا در هفتم ارديبهشت با برپايي يادواره شهدا، ياد و خاطره شهداي اين عمليات را گرامي بدارند و در هشتم ماه جاري نيز به ارتفاعات اين كوه صعود كنند.
***
* سنقر و كليايي- فرماندار سنقر و كليايي گفت: تمامي مسئولان و كارشناسان دستگاههاي ذيربط موظفند در راستاي ايجاد فضاي مناسب براي به ثمر رسيدن طرح هاي سرمايه گذاران در كوتاه ترين زمان ممكن تلاش كنند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، ياور محمدي در جلسه شوراي اشتغال و سرمايه گذاري سنقر و كليايي افزود: با توجه به آبگيري سد جاميشان، زيرساخت هاي لازم در اين مكان براي توليد و اشتغال از قبيل كشت گياهان دارويي، احداث باغ و پرورش ماهي ايجاد شده و ادارات ذيربط بايستي اقدامات بعدي را در اين خصوص انجام دهند.
وي كشت زعفران را به عنوان يكي ديگر از ظرفيتهاي مناسب براي سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال ذكر كرد و گفت: با توجه به هزينه بر بودن مراحل كشت آن، جهاد كشاورزي در صورت معرفي كشاورزان علاقه مند به كشت زعفران، در كميته برنامه ريزي براي اختصاص اعتبار اقدام خواهد شد.
امام جمعه سنقر و كليايي هم شناسايي قابليت ها و پتانسيل هاي موجود در شهرستان براي سرمايه گذاري را ضروري دانست و گفت: افرادي كه قدم در راه اجراي طرح دارند بايستي اطلاعات كاملي از ابتدا تا انتهاي آنها داشته باشند.
حجت الاسلام مجيد صفدري تريبون نماز جمعه را به عنوان فرصت مناسبي براي اطلاع رساني طرحهاي قابل اجرا در شهرستان ذكر كرد و گفت: دستگاههاي اجرايي مي توانند در راستاي معرفي طرح هاي اشتغالزايي، قبل از خطبه ها مردم را آگاه نمايند.
***
*كرمانشاه- معاون خدمات شهري شهرداري كرمانشاه از آغاز طرح مبارزه و كنترل جمعيت جانوران و جوندگان موذي توسط واحد بهداشت شهرداري در سطح كرمانشاه خبر داد.
امير رحيمي در گفتگو با خبرنگار ايرنا، اظهار كرد: فصل بهار، فرصتي طلايي براي آغاز اين طرح است چرا كه آغاز ديرهنگام آن، موجب گسترش جمعيت اين جانوران موذي مي شود.
رحيمي با تاكيد براينكه انجام اين طرح از سوي شهرداري به شركت هاي خصوصي و پيمانكاران واگذار مي شود ادامه داد: علاوه براين، هر شركت موظف است افرادي متخصص و واجد شرايط را به عنوان كارشناسان بهداشت محيط براي نظارت طرح در نظر بگيرد تا كار آموزش به كارگران به درستي انجام شود.
به گفته اين مسئول، فضاهاي سبز، بلوارها و مناطق اطراف آبشوران توسط كارگران شهرداري طعمه گذاري مي شوند و با نصب كارتن پلاست در مسيرها و نصب بنر به مردم اطلاع رساني مي شود.
***
جوانرود- جشنواره رنگ و ديوارنگاري با مشاركت دانش آموزان و اولياي آنان در مدرسه ياسر شهرستان جوانرود برگزار شد.
مدير مدرسه ياسر جوانرود گفت: در اين جشنواره با فراخواني كه از سوي مدرسه اعلام شده است، دانش آموزان و اولياي آنان با ابزار و ايده و طراحي از خود به صورت خودجوش اقدام به نقاشي و رنگ آميزي ديوارمدرسه مي كنند.
صباح زارعي، هدف از برگزاري اين جشنواره را فرهنگ سازي براي حفاظت از محيط زيست عنوان كرد.
يكي از اولياي دانش آموزان اين مدرسه نيز گفت: پيام اين جشنواره اين است كه دانش آموزان با هنر و خلاقيت خود براي حراست از محيط زيست تلاش مي كنند.
مجيد رضايي افزود: اين جشنواره با استقبال پرشور دانش آموزان و اوليا همرا بوده است و اميدواريم برگزاري چنين جشنواره هايي در زماني كه مخاطرات زيست محيطي بواسطه انسان فزوني گرفته است به حفظ محيط زيست كمك كند.
***
* جوانرود- به همت مسئولان مشكل تامين آب شرب روستاهاي نوروزآباد و شيخ الكرم بخش مركزي جوانرود در آينده نزديك حل خواهد شد.
آرش لهوني فرماندار جوانرود گفت: با توجه به اجراي مخزن و شبكه آب شرب اين روستاها ضرورت دارد، در كوتاهترين زمان ممكن عمليات اجراي رينگ لوله انجام و اهالي روستاهاي يادشده از آب شرب شبكه بهره مند شوند.
شهبازي مديرعامل آب روستايي استان كرمانشاه نيز قول مساعد داد با همكاري آبفاي شهري در آينده نزديك مشكل آب شرب اين روستاها را حل نمايد.
قبلا توسط اداره آبفار ساخت مخزن، كنتور و شبكه انتقال آب روستاهاي نوروزآباد و شيخ الكرم انجام گرفته كه با وصل انشعاب از خط انتقال آب شهري براي هميشه مشكل آب شرب اين روستاها حل مي شود.
روستاهاي يادشده كه حدود 35 خانوار جمعيت دارند به صورت سيار آبرساني مي شوند.
***
*جوانرود- معاون فرماندار جوانرود با اشاره به شعار امسال به عنوان اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال گفت: ايجاد اشتغال يكي از مهمترين نيازهاي مددجويان تحت حمايت است كه براي تحقق اين امر نياز به آموزش هاي متعدد است.
كمال شهسواري در آيين اختتاميه كلاس هاي آموزشي مددجويان كميته امداد امام خميني (ره) جوانرود با تقدير از رويكرد توانمندسازي خانواده هاي تحت حمايت با برگزاري كلاس هاي آموزشي و مهارتي افزود: برگزاري اين دوره هاي آموزشي مبتني بر اشتغال پايدار و متناسب با بازار كار و پتانسيل موجود در هر منطقه خدمتي ارزنده كميته امداد به مددجويان است.
مدير كميته امداد امام خميني (ره) جوانرود نيز گفت: امسال شش ميليارد و 300 ميليون ريال براي آموزش 44 نفر از مددجويان كميته امداد اين شهرستان هزينه شده است.
عزيز مرادويسي افزود: همچنين براي كمك لوازم آموزشي و بسته هاي تشويقي به هر يك از اين كارآموزان 100 هزار تومان و از سوي آموزشگاه پژوتن سه دستگاه چرخ خياطي به اين كارآموزان اهدا شده است.
***
*كنگاور- همايش سفيران سلامت دانش‎آموزي با حضور جمعي از مسئولان و سفيران سلامت دانش‌آموز در چهارمين روز از هفته سلامت در سرسراي علامه طباطبايي كنگاور برگزار شد.
رئيس شبكه بهداشت و درمان كنگاور در حاشيه اين همايش در گفتگو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه اين همايش در راستاي اجراي برنامه هاي خودمراقبتي و لزوم توجه به اين برنامه ها از سوي دانش آموزان برگزار شده، خاطرنشان كرد: خودمراقبتي گام نخست در سلامتي هر انساني محسوب مي شود و با توجه به دو اصل مهم ورزش و تغذيه سالم، مي توان به سمت تندرستي و سلامتي گام برداشت.
دكتر داريوش خزايي با اشاره به اينكه حفظ و ارتقاي سلامت جامعه در گرو اجراي برنامه ملي خود مراقبتي است، افزود: اين همايش ويژه دانش آموزان دوره دبيرستان برگزار و در آن كارشناسان بهداشت و درمان در باره موضوعات مربوط به خود مراقبتي مطالب تخصصي ارائه كردند.
وي طرح سفيران سلامت را يكي از مهمترين طرح‌ها در حوزه جلب مشاركت دانش‌آموزان و در راستاي ارتقاي سلامت در مدارس خواند و گفت: دانش‌آموزان مي‌توانند با فراگيري آموزش‌هاي سلامت آن را به همسالان خود منتقل كنند و در فرآيند سلامت در مدارس نقش ويژه‌اي داشته باشند.
***
*پاوه- به مناسبت هفته مشاغل نمايشگاه توانمنديهاي هنرآموزان و هنرجويان مدرسه كارودانش پاوه گشايش يافت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، مدير آموزش و پرورش پاوه گفت: اين نمايشگاه در رشته هاي امور اداري، كودك ياري، مديريت خانواده و گل و گياه با استفاده از توانمندي 37 هنرآموز مدرسه كارودانش ابتكار راه اندازي شده است.
مختار برزگردفر، هدف از برپايي نمايشگاه را معرفي توانمنديهاي هنرجويان و معرفي مشاغل و رشته هاي موجود در اين هنرستان و بقيه مدارس عنوان كرد.
شهرستان پاوه با بيش از 61 هزار نفر جمعيت داراي سه منطقه آموزش و پرورش و بيش از 13 هزار دانش آموز است.
7079/3012/8066/7453 خبرنگاران:باباخاني، رحمتي، زامياد، كريمي و كريم زاده ** انتشار دهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها