با انتشار دهندگان مطالب غيرواقع درخصوص كنسرت در گناباد برخورد مي شود

گناباد-ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب گناباد گفت: مراجع قضايي با انتشار دهندگان اكاذيب و مطالب غير واقع در خصوص برگزاري كنسرت فريدون آسرايي در فضاي مجازي در اين شهرستان با قاطعيت برخورد مي كنند.

عليرضا محولاتي روز دوشنبه در نشست خبري افزود: برخي اشخاص با انتشار مطالب غير واقعي در فضاي مجازي علت برگزار نشدن كنسرت فريدون آسرايي در چهارم ارديبهشت ماه را مخالفت دادستان گناباد عنوان كرده بودند.
وي گفت: هيچ يك از مسئولان انتظامي و قضايي گناباد مخالف برگزاري جشن و آيين شاد مطابق با عرف و قوانين براي مردم نيستند ولي با هر گونه اقدامات غير قانوني مخالفند.
وي اظهار كرد: با وجود آگاهي مجريان اين كنسرت نسبت به لزوم اخذ مجوزهاي ترافيكي و انتظامي، ولي اقدامات قانوني در اين زمينه به طور كامل انجام نشده است كه اين كوتاهي مهمترين علت لغو كنسرت در موعد مقرر بود.
محولاتي گفت: سرپرست اداره موسيقي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي در تاريخ 26 فروردين ماه به استناد ماده 20 آئين نامه اجرايي نظارت بر اماكن عمومي خواستار اخذ تاييديه انتظامي و ترافيكي توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و مجريان برگزاري كنسرت آسرايي در گناباد و اعلام آن به اين اداره كل شده بود.
وي گفت: با اين وجود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد تاكنون هيچ مكاتبه اي براي اخذ اين تأييديه ها از فرماندهي انتظامي گناباد نداشته است و به صورت عمدي و يا سهوي به جاي اخذ مجوز از مراجع ذي صلاح، با فرمانداري اين شهرستان مكاتبه كرده است.
دادستان عمومي و انقلاب گناباد گفت: مسئولان برگزاري كنسرت از نوزدهم فروردين ماه امسال براي برگزاري آن با مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مكاتبه داشتند اين در حالي است، كه مطالب تبليغي اين برنامه از شش ماه گذشته در فضاي مجازي منعكس شده بود.
وي افزود: افرادي كه در مورد برگزاري كنسرت موسيقي آسرايي در گناباد كوتاهي كردند، حاضر به پذيرش مسئوليت و قصورشان نشده و مسئوليت را به گردن مقامات قضايي و انتظامي انداخته اند.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد نيز گفت: كليه مراحل اخذ مجوزهاي برگزاري كنسرت فريدون آسرايي از سوي مسئولان ذيربط توسط اين اداره و ديگر مجريان برگزاري آن انجام شده ولي اين برنامه كه قرار بود چهارم ارديبهشت ماه برگزار شود، به زمان ديگري موكول شد.
حميدرضا مهدوي مقدم روز افزود: به دليل انتشار برخي شايعات در فضاي مجازي و پيگيري خبرنگاران شهرستان گناباد در باب لغو كنسرت فريدون آسرايي در تاريخ مذكور، بنا به تشخيص اداره اماكن فرماندهي انتظامي ، اجراي اين كنسرت به زمان ديگري موكول گرديد.
فرماندار گناباد نيز پيش از اين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفته بود: برگزاري كنسرت فريدون آسرايي در اين شهر كه قرار بود در چهارم ارديبهشت ماه جاري برگزار شود، لغو نشده بلكه تا اخذ كامل مجوزهاي قانوني به تعويق افتاد.
محمد علي نبي پور افزود: مجوز برگزاري كنسرت مذكور از طريق اداره موسيقي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و فرمانداري گناباد صادر شده ولي چون مجوز برگزاري آن در مدت زمان تعيين شده از اداره اماكن فرماندهي انتظامي اين شهرستان اخذ نشده بود، بنابر تاكيد دادستان عمومي و انقلاب تا زمان تكميل فرآيند اين اقدام به تعويق افتاد.
وي با اشاره به برخي اظهارات در كانال هاي تلگرامي در فضاي مجازي كه كنسرت ياد شده به دليل فشارهايي از سطوح ملي، استاني و محلي لغو شده است و اين افراد مراجع قانوني را براي ممانعت از اين اقدام تحت فشار قرار مي دهند، گفت: هيچ ممانعتي در بين مسئولان و دست اندركاران ذيربط گناباد براي برگزاري كنسرت وجود ندارد و بعد از اخذ كامل اين مجوزها كنسرت در آينده برگزار مي شود.
سرهنگ رضا گيوزاد جانشين فرماندهي انتظامي گناباد هم گفت: برگزاري كنسرت موسيقي فريدون آسرايي به دليل نگرفتن مجوزهاي قانوني از اماكن نيروي انتظامي در چهارم ارديبهشت ماه جاري لغو شد.
كنسرت موسيقي فريدون آسرايي پيش از اين قرار بود در آستانه عيد سعيد مبعت در سالن ورزشي كارگران گناباد برگزار شود.
شهرستان گناباد در فاصله 287 كيلومتري مشهد و جنوب استان خراسان رضوي واقع است.
2095/6012 خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني

سرخط اخبار استان‌ها