۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳:۳۸
کد خبر: 82500447
T T
۰ نفر

پياده روي راهي به سوي نشاط و اميد

۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۳:۳۸
کد خبر: 82500447
پياده روي راهي به سوي نشاط و اميد

زنجان - ايرنا - در زمان حاضر و با صنعتي شدن زندگي بيشتر آحاد جامعه، معدود افرادي هستند كه پياده رفتن براي انجام كارهاي شخصي و خريد در مسيرهاي كم مسافت را به استفاده از ماشين هاي شخصي در داخل شهر ترجيح دهند، در حاليكه پياده روي ضامن سلامتي و راهي به سوي نشاط و اميد در جامعه به شمار مي رود و اين مقوله سلامتي بيشتر مغفول مانده است.

به گزارش ايرنا، برخي از افراد زماني پي به اهميت پياده روي در سلامت روح و جسم مي برند كه دچار فشار خون، چربي، اضافه وزن و يا ساير بيماري ها باشند و اين قشر نيز در بيشتر مواقع افراد مسني هستند كه صبح ها و غروب پياده روي مي كنند.
در اين ميان مشاهده مي شود كه بيشتر اقشار جوان طي كمترين مسافت را در پشت رول خودرو مي نيشنند در حاليكه مي توانند بدون استفاده از اين وسيله و با پياده روي نيم ساعتي كارهاي خود را انجام دهند و آلودگي صوتي، زيست محيطي و ترافيكي در شهرها ايجاد نكنند و از سوي ديگر نشاط و تحرك را براي خود به ارمغان آروند.
** تحرك بدني ضامن سلامتي
معاون فرهنگي و امور دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان مي گويد: با توسعه صنعت در دنيا طي سال هاي گذشته كم تحركي رواج يافته است و ايران نيز از اين مقوله مستثني نيست.
مهران محسني ادامه مي دهد: رواج كم تحركي، پرخوري، استفاد از فست فودها دست به دست هم داده و موجب شده تا بيماري هاي مزمن، چاقي و فشارخون نيز افزايش 2 برابري داشته باشد.
وي، بزرگترين خدمت به سلامتي و ريشه كني اين بيماري ها را داشتن تحرك بدني دانست.
معاون فرهنگي و امور دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان، از برگزاري همايش 'پياده روي عمومي' در نخستين روز از هفته سلامت در شهر زنجان خبرداد و يادآورشد: اين همايش با عنوان تحرك بدني، تفريحات سالم و فعاليت گروهي برگزار مي شود.
محسني زمان اين همايش را هشت صبح فردا/جمعه/ در نخستين روز از ارديبهشت امسال اعلام كرد كه از مقابل بيمارستان آيت الله موسوي زنجان آغاز و تا سينما روباز گاوازنگ ادامه خواهد داشت.
وي از اهداي هدايا به شركت كنندگان در همايش پياده روي عمومي خبرداد و يادآورشد: اين هدايا شامل دوچرخه، لوازم ، كفش و لباس ورزشي خواهد بود كه به قيد قرعه اهدا مي شود.
** فردا براي حفظ سلامتي دير است
يكي از شهروندان زنجاني مي گويد: بازنشسته يكي از دستگاه هاست كه هم اكنون داراي اضافه وزن بوده و به پياده روي روي آورده است.
شهناز حسنلو ادامه داد: سن جواني برنامه ريزي براي انجام ورزش و تحرك نداشتم كه متاسفانه، چاقي گريبانگيرم شده و پياده روي صبح و بعد از ظهر را در برنامه روزانه خود قرار داده ام.
وي تاكيد كرد: جوانان از هم اكنون به فكر سلامتي خود باشند چرا كه فردا هم براي حفظ سلامتي خيلي دير است.
** مي توان از فرصت هاي موجود براي پياده روي استفاده كرد
يكي ديگر از شهروندان جوان نيز اظهاركرد: با مساعد شدن شرايط جوي پياده روي را در برنامه روزانه خود در بعد از ظهر قرار مي دهم، اما تا حدي كه احساس مي كنم تحرك و فعاليت بدني كمي دارم.
آرمان اكبري اضافه كرد: مي توانم از فرصت هاي موجود استفاده كنم، متاسفانه به تردد در داخل شهر با ماشين عادت كرده ام.
وي خاطر نشان كرد: در تلاش هستم با بهبود شرايط جوي طي روزهاي آينده اقدام به پياده روي هاي روزانه كنم.
7325/3001
خبرنگار:حديث ابوالحسني** انتشاردهنده: مينا افشاري

سرخط اخبار استان‌ها