۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۲۴
کد خبر: 82489255
T T
۰ نفر
كودكان فارس و تركمن گميشان سالروز تولد حضرت علي (ع) را جشن گرفتند

گرگان – ايرنا - كودكان و نوجوانان تركمن و فارس شهر گميشان در شمال غربي استان گلستان سالروز ميلاد حضرت علي ابن ابيطالب (ع) و روز پدر را جشن گرفتند.

مسئول كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان گميشان شامگاه دوشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: به مناست 13ماه رجب سالروز ميلاد امير المومنين حصرت علي (ع) جشني با حضور جمعي از كودكان و خانواده هاي آنان در محل كانون پرورش فكري اين شهرستان برگزار شد.
افروز عطايي ادامه داد: برنامه هاي متعددي در اين مراسم لحاظ شده بود كه معرفي و تبيين شخصيت والاي حضرت علي (ع) و برگزاري كارگاه ديني با حضور يكي از روحانيون منطقه با موضوع ارزش و جايگاه خانواده و احترام به والدين و نقش پدر در خانواده از آن جمله بود.
اين كارشناس حوزه كودك و جوان اضافه كرد: اجراي موسيقي سنتي و زنده با عنوان 'آتام' يعني پدرم توسط يكي از هنرمندان تركمن و ساخت كارت پستال هاي زيبا و خلاقانه توسط فرزندان با همكاري خانواده ها و نوشتن متن ادبي با موضوع پدر در آن و نيز اجراي مسابقه شاد و جذاب با موضع روز پدر و تولد امام علي (ع) به همراه اهداي جوايز به كودكان و نوجوانان از ديگر بخش هاي اين جشن بود.
شهر گميش تپه با 20 هزار نفر جمعيت مركز شهرستان گميشان در شمال غربي استان گلستان و هم مرز با كشور تركمنستان و در جوار درياي خزر واقع شده است، بيشتر جمعيت اين شهر را هموطنان تركمن تشكيل مي دهند.
7333/1648
خبرنگار: علي قاسمعلي ** انتشار: پري سالارنيا

سرخط اخبار استان‌ها