۱۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82478981
T T
۰ نفر
اسكان مسافر در اقامت گاه هاي خراسان شمالي 8 درصد كاهش يافت

بجنورد - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي با بيان اينكه اقامت مسافر در اين استان 8درصد به مدت مشابه پارسال كاهش يافت گفت: از اول اجراي طرح نوروزي تاكنون 103 هزارو 546 نفر مسافر در اقامت گاه هاي اين استان اسكان يافته اند.

محمد سويدانلوئي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: اين تعداد مسافر در اقامت گاه هايي از جمله مدارس، هتل ها، مهمان پذيرها، كمپ ها و ساير مكان ها اسكان يافته اند.
وي افزود: در اين مدت 334 هزارو 55 نفر نيز از مراكز تفريحي و تاريخي اين استان بازديد كرده اند و همچنين 15 هزار و 434 نفر از موزه هاي استان نيز بازديد داشته اند.
وي اظهار كرد: در اين مدت 725 مورد از تاسيسات گردشگري اين استان بازديد شده است كه به مدت مشابه 41 درصد كاهش دارد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنانش تعداد مسافران ورودي به اين استان را يك ميليون و 970 هزار و 689 نفر عنوان كرد و گفت: تعداد وسيله نقليه ورودي در اين مدت نيز 447 هزار و 152دستگاه بوده است.
خراسان شمالي از طبيعتي دل انگيز و سرسبز، چشم اندازهاي بكر و بديع، كوه ها و دره هاي پرآب و زيبا برخوردار است كه يك هزار و 200 اثر تاريخي به ثبت رسيده دارد.
استان خراسان شمالي در حدفاصل دو قطب سياحتي شمال و زيارتي مشهدمقدس واقع شده كه سالانه در ايام تعطيلات نوروز مسافران و زائران زيادي از اين خطه تردد مي كنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعي** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها