آذربایجان‌غربی پنج درجه سردتر می‌شود/ صدور هشدار نارنجی برای استان

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان طبق نقشه‌های پیش‌بینی، چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود.

مهدی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نقشه های هواشناسی و با توجه به فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف آذربایجان غربی تا پایان هفته جاری بارندگی ها در استان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: نقاط شمالی و مرکزی آذربایجان غربی، امروز /دوشنبه/ نیز شاهد بارش های رگباری هستند و از روز سه شنبه سراسر استان بارانی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان ارومیه چهار میلی متر بارش و در چالدران نیز به عنوان پر باران ترین نقطه استان ۹ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

کریمی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته دمای ارومیه بین مثبت ۹ و ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود، اظهار کرد: در این مدت مهاباد با مثبت ۲۴ درجه سانتیگراد گرم ترین و چالدران با مثبت ۹ درجه سانتیگراد خنک ترین شهر استان بودند.

وی با اشاره به هشدارهای صادر شده از طرف سازمان هواشناسی کشور گفت: هشدار نارنجی با احتمال سطح خسارت گسترده در این باره صادر شده و لازم است شهروندان به محتوای این هشدارها توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: لازم است تا محکم سازی بناها و سازه های نیمه کاره و بنرهای تبلیغاتی، آمادگی دستگاه های اجرایی جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و مواجهه با وزش باد شدید مورد توجه باشد.

کریمی افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها مسیل ها و اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

به گزارش ایرنا متوسط بارندگی امسال در آذربایجان غربی ۲۷۷ میلیمتر است که با روند ادامه بارندگی ها شرایط نسبت به سال گذشته مطلوب تر خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha