۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸
کد خبر: 82472316
T T
۰ نفر
فرماندار مياندوآب: تعداد داوطلبان انتخابات شوراهاي مياندوآب به 351 نفر رسيد

مهاباد- ايرنا- معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان مياندوآب گفت: شمار داوطلبان انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي اين شهرستان در چهارمين روز از مهلت قانوني به 351 نفر رسيد.

ناصر اميري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تا چهارمين روز از انتخابات شوراهاي اسلامي 351 نفر ثبت نام كردند كه از اين تعداد سه نفر از داوطلبان عضويت در شوراي اسلامي شهر، زن و 348 نفر مرد هستند.
وي با بيان اينكه در حوزه شهري چهار نامزد روحاني ثبت نام كردند، ادامه داد: از تعداد ثبت نام كنندگان 63 نفر در حوزه شهري شامل 56 نفر از شهر مياندوآب، چهار نفر از شهر چهاربرج و سه نفر از شهر باروق و 288 نفر در حوزه روستايي از جمله 199 نفر در بخش مركزي، 57 نفر از بخش باروق و 32 نفر از بخش مرحمت آباد ثبت نام كرده اند.
رئيس ستاد انتخابات شهرستان مياندوآب افزود: از مجموع ثبت نام كنندگان تا چهارمين روز، 112 نفر سابقه عضويت در شوراهاي اسلامي شهر و روستا در ادوار گذشته را دارند.
وي متوسط سني داوطلبان را 25 تا 30 سال اعلام كرد.
فرماندار ويژه مياندوآب گفت: در انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تعداد اعضاي شوراها در شهر مياندوآب از يازده نفر به هفت نفر كاهش يافته و اين در حالي است كه در دوره چهارم، تعداد اعضاي شوراي شهر مياندوآب 11 نفر بود.
اميري اظهار كرد: براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي، تعداد اعضاي اصلي شوراي شهرهايي كه جمعيت آن‌ها بين 50 هزار تا 200 هزار نفر است هفت نفر و تعداد اعضاي علي‌البدل 5 نفر تعيين شده است.
وي ادامه داد: بر اين اساس در اين شهرستان به تفكيك در شهر مياندوآب هفت نفر به عنوان عضو اصلي و پنج نفر به عنوان عضو علي البدل، در شهرهاي باروق و چهاربرج نيز پنج نفر به عنوان عضو اصلي و سه نفر به عنوان اعضاي علي البدل كه در مجموع 17 نفر به عنوان عضو اصلي و 11 نفر به عنوان عضو علي البدل انتخاب خواهند شد.
وي ادامه داد: ستاد انتخابات فرمانداري شهرستان مياندوآب در راستاي برگزاري انتخاباتي سالم با رعايت تمامي قوانين و مقررات حاكم بر انتخابات در سه شهر مياندوآب ، باروق و چهاربرج و 191 روستاي بخش هاي تابعه با تعداد نزديك به پنج هزار نفر عوامل اجرائي شامل نماينده فرماندار و بخشدار، اعضاي شعب و اعضاي نظارت آماده برگزاري انتخاباتي پرشور، با حضور حداكثري مردم شهرستان مي باشد.
وي افزود: در روستاهاي بخش مركزي تعداد 243 نفر به عنوان اعضاي اصلي شورا، در روستاهاي بخش باروق تعداد 104 نفر به عنوان اعضاي اصلي و همچنين در روستاهاي بخش مرحمت آباد تعداد 30 نفر به عنوان عضو اصلي و در مجموع 377 نفر شورا در 63 شعبه اخذ رأي شهري و 172 شعبه اخذ رأي روستائي با رأي مستقيم مردم انتخاب خواهند شد.
به گزارش ايرنا،29 ارديبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نيز انتخابات ميان دوره اي دوره دهم مجلس شوراي اسلامي به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت با دارا بودن سه نقطه شهري، با 199 روستا و سه بخش در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دريافت كنيد.
3093**انتشار دهنده: پيمان پاكزاد

سرخط اخبار استان‌ها