۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82447799
T T
۰ نفر
مسوول بسيج دانشجويي :بايد با انتشاردهنده كليپ رقص دختران برخورد شود

بجنورد- ايرنا- مسوول ناحيه بسيج دانشجويي خراسان شمالي خواستار برخورد با انتشاردهنده كليپ رقص دختران دانش آموز ( كه پس از پايان يك برنامه علمي و كارآفريني در سالن دانشگاه پيام نور بجنورد رخ داده است ) شد.

به گزارش ايرنا عبدالله اميني فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بجنورد اظهار كرد: افرادي كه اين كليپ از رقص سنتي 2 دقيقه اي تعدادي معدودي دختر دانش آموز را منتشر كرده اند آبروي اين استان را برده اند چراكه متاسفانه اين بحث در فضاي مجازي بسيار بازنشر شده است.
استارت‌آپ‌ويكند گردشگري كه يك برنامه علمي و كارآفريني است چهارشنبه هفته گذشته در دانشگاه پيام نور بجنورد در حالي برگزار شد كه حركات موزون گروهي از دختران دانش آموز، با لباس سنتي پس از پايان مراسم رسمي موجب توقف اين برنامه علمي شد و اين امر واكنش هاي گوناگوني به دنبال داشته است.
اميني فر افزود: چند سالي است كه برگزاري استارت آپ ويكند توسط دانشجويان در اين استان رونق گرفته است كه در حوزه كار آفريني انجام مي شود.
وي به سخنراني سيد علي اكبر پرويزي استاندار سابق خراسان شمالي و استاندار فعلي خراسان جنوبي در خصوص وجود رقص مختلط زن و مرد در اين استان اشاره كرد و گفت: احتمال دارد كه اين برنامه با سخنان ايشان رابطه اي داشته باشد.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: اگر چه گفته مي شود كه اين حركت ناپسند در سين برنامه هاي استارت‌آپ‌ويكند نبوده است اما هم اكنون مسووليت متوجه رئيس دانشگاه پيام نور خراسان شمالي است چرا كه ايشان مجوز اين برنامه را داده اند و هم اكنون بايد پاسخگو باشند.
اميني فر افزود: فردي كه اين برنامه را در اين دانشگاه برگزار كرده است ادعا مي كند كه مسووليت چندين برنامه مشابه اين رقص دختران در خارج از اين استان داشته است و رئيس دانشگاه بايد دقت بيشتري در خصوص ارايه مجوز به افراد باشد.
مسوول ناحيه بسيج دانشجويي خراسان شمالي با بيان اينكه اطلاع دقيقي از منتشر دهنده كليپ نداريم افزود: اما هم اكنون گوشي هايي كه مجهز به فيلمبرداري است در دسترس همگان قرار دارد و انتشار در فضاي مجازي آسان است.
وي از دستگاه قضايي خواستار برخورد با منتشركننده اوليه اين كليپ و همچنين عاملان اين برنامه غيراخلاقي در دانشگاه شد و گفت: نبايد اينگونه برنامه ها در مجموعه علمي استان روي دهد.
اميني فر گفت: هم اكنون تمامي مسوولان كشوري و استاني خواستار برخورد با اين موضوع هستند.
وي همچنين خواستار بررسي ارتباط اين برنامه با سخنراني علي اكبر پرويزي در خراسان جنوبي شد و اظهار كرد: متاسفانه عده اي در داخل برنامه نشاط آور كاذب ايجاد مي كنند تا مردم از برخي موضوع هاي مهم غافل باشند تا با اينگونه پديده ها مشغول باشيم و از پيگيري موضوع هاي اساسي استان بازبمانيم.
مسوول ناحيه بسيج دانشجويي خراسان شمالي گفت: متاسفانه عده اي غير انقلابي در داخل سيستم دولتي دنبال اجراي طرح هاي طاغوتي هستند و مردم را با نشاط هاي كاذب از مباحث اقتصادي دور مي كنند.
وي افزود: به فرموده رهبري ايجاد فضاي نشاط در دانشگاه ها عمق بخشي به بخش پژوهش است كه از اين امر غافل شده ايم.
خراسان شمالي با جمعيت 940 هزار نفري بيش از 300 هزار بسيجي در حوزه هاي مختلف دارد.
در اين استان بيش از 30 هزار دانشجو در 40 مراكز آموزش عالي دولتي، نيمه دولتي، آزاد اسلامي تحصيل مي كنند.

*تركيب ناهمگون سفر تجاري مديران به اروپا شبهه انگيز است
مسوول ناحيه بسيج دانشجويي خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنانش به تركيب ناهمگون مديران كل و برخي مسوولان در حوزه اقتصادي به همراه تجار به اروپا اشاره اي كرد و گفت: اين تركيب شبهه انگيز است كه آيا اين مديران در اين سفر به دنبال هدفي بوده اند يا يك اردوي تفريحي رفته اند.
اميني فر افزود: در اين خصوص نامه اي به دستگاه نظارتي، قضايي و ديوان عدالت اداري ارسال كرده ايم و هم اكنون مطالبه ما پيگيري اين موضوع است چرا كه براي اين سفرشفاف سازي نكرده اند.
وي افزود: در پايان سال مردم انتظار دارند كه در خصوص پيام رهبري اقدام و عمل، از مسوولان استان گزارش عملكرد ببينند اما دست اندر كاران هم اكنون در سفر به اروپا به سر مي برند؟
به گفته وي، قبل از اعزام اين هيات بايد هدف از سفر براي مردم تشريح مي شد و رسانه ها و مردم مي توانستند اين موضوع را نقد كنند تا جلوي سفر گرفته مي شد اما مسوولان هيچ گونه اطلاع رساني در اين خصوص نداشتند.
3007/1744 خبرنگار: ربابه صانعي ** انتشار دهنده:علي اصغرافتاده

سرخط اخبار استان‌ها