۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۱۰
کد خبر: 82436879
T T
۰ نفر
جبران تاخير در ازدواج نيازمند راهبردهاي همه جانبه نگر است

اراك - ايرنا - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري استان مركزي گفت: تاخير در ازدواج جوانان مولود عوامل متعددي است كه جبران آن راهبردهاي همه جانبه نگر و برنامه ريزي هاي كارشناسانه مي طلبد.

به گزارش ايرنا، شكرالله حسن بيگي روز يكشنبه در نشست كارگروه تخصصي امور اجتماعي و فرهنگي استان مركزي در محل استانداري اين استان، افزود: نرخ ازدواج در استان پايين است كه اين مسئله مشكلات و آسيب هاي اجتماعي را دامن مي زند و مي طلبد كه با نگاهي علمي و روش هاي كارامد در ترغيب جوانان به ازدواج گام برداشت.
وي ادامه داد: تلاش دشمنان ، انتقال فرهنگ بي بندوباري براي فروپاشي خانواده، آسيب رساندن به آرامش خانواده و ايجاد بحران اخلاقي است كه نهادهاي متولي بايد با فراهم كردن شرايط ازدواج اسان براي جوانان توطئه هاي دشمنان را خنثي كنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري استان مركزي،بالا رفتن آمار طلاق در جامعه را يك فاجعه جبران ناپذير دانست و گفت: طلاق اسيبي چندوجهي است كه پيامدهاي متعددي به همراه دارد و يكي از راه هاي مهم مهار آن مسلح كردن نسل جوان به مهارت هاي زندگي و تقويت بنيه مذهبي ،اخلاقي و ديني در راستاي حفظ نهاد ارزشمند خانواده است.
وي گفت: يكي از راه هاي مبارزه با فساد و فحشا در جامعه فراهم كردن شرايط ازدواج آسان براي جوانان است و مسئولان و مديران نسبت به تحقق اين مهم در جامعه بيش از پيش بكوشند.
حسن بيگي بيان كرد: خانواده از نهادهاي مهم آموزشي جامعه است كه بايد از ظرفيت هاي آن در سوگيري برنامه هاي توسعه محور، اصلاح رفتارهاي نادرست و افزايش همگرايي و انسجام اجتماعي و فرهنگي بهره برد.
مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري مركزي نيز گفت: براي نخستين بار در كشور كانون زندگي پايدار براي ارائه خدمات مشاوره‌اي با هدف آگاهي زوجين در آستانه ازدواج و پيشگيري از طلاق در استان مركزي و به عنوان نمونه در اراك راه‌اندازي شده است.
غلامرضا فتح‌ آبادي با بيان اينكه اين مركز از آبان‌ماه سال جاري فعاليت خود را شروع كرده است، افزود: اين برنامه در راستاي اجراي سند كنترل و كاهش طلاق در استان مركزي تعريف شده است.
وي با بيان اينكه ارائه آموزش‌هاي پيش‌ از ازدواج به صورت اجباري به عنوان يك قانون در كشور تعريف نشده است، عنوان كرد: با اين وجود بر اساس هماهنگي‌هاي انجام شده در استان زوج‌هاي جوان پيش از ازدواج بايد در اين كلاس‌ها شركت و براي ثبت ازدواج گواهينامه دريافت كنند.
فتح‌آبادي بيان كرد: از ابتداي فعاليت اين مركز 728 پرونده زوجين به اين مركز ارجاع داده شده و اين تعداد زوج در كلاس‌ها شركت داشته‌اند و طبق نظرسنجي انجام شده ميزان رضايت افراد از كلاس‌هاي پيش از ازدواج مطلوب بوده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفي مجللي***انتشار دهنده:مژگان حيدري

سرخط اخبار استان‌ها