موسيقي به عنوان ابزار مهم ديپلماسي فرهنگي، زمينه ساز ارتقاي جايگاه كشور است

زنجان - ايرنا - استاندار زنجان گفت: موسيقي و هنرهاي سنتي به عنوان ابزارهاي مهم ديپلماسي فرهنگي مي توانند زمينه ارتقاي جايگاه كشور در نزد افكار عمومي ملت هاي ديگر را فراهم كنند.

اسدالله درويش اميري شامگاه سه شنبه در آيين اختتاميه چهارمين جشنواره موسيقي استاني آواي اميد با بيان اينكه موسيقي شناسنامه ملت ايران است و دولت تدبير و اميد خود را پاي بند به آن مي داند، افزود: ايران در كنار فرهنگ ملي به دليل برخورداري از تنوع خرده فرهنگ ها و اقوام شناسنامه دار مختلف كه هر كدام حرف هاي فراواني در عرصه فرهنگ و هنر براي گفتن دارند، داراي سابقه چند هزار ساله در هنرهاي مختلف است.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي، انقلاب كلام، منطق، خرد، اخلاق ، فرهنگ و خدا پرستي بود، اظهار كرد: امروز با داشتن چنين شاخصه هايي با همه دنيا و جهانيان با منطق سخن مي گوييم و همين رويه موجب ارتقا جايگاه و منزلت كشور شده است.
درويش اميري با گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، خاطرنشان كرد: در دهه فجر خورشيد استقلال و آزادي در ايران طلوع كرد و نظام جمهموري اسلامي با رأي قاطع مردم در كشور مستقر شد.
وي با بيان اينكه يكي از راه هاي اساسي جلوگيري از تهاجم فرهنگي، حمايت از توليد كنندگان آثار فرهنگي ايراني است، اظهار كرد: برگزاري جشنواره هاي مختلف فرهنگي و هنري، زمينه ايجاد فرصت براي تقويت شور و نشاط در جوانان را فراهم مي كند.
استاندار زنجان در فراز ديگري از سخنان خود به صفوف فشرده و معنادار مردم زنجان در روزهاي هشتم و يازدهم ماه محرم اشاره كرد و گفت: استان زنجان به نوعي متمايز با همه كشور است به طوري كه در هر موقعيت و مناسبت متناسب با ماهيت آن، اقدام به شادي و يا اقامه عزا مي كنند.
وي با بيان اينكه مردمان اين ديار با درك و فهم عميق خود همواره در موقعيت هاي متعدد به وظايفشان به درستي عمل مي كنند، افزود: مردم زنجان با حماسه آفريني هاي خود پرچم شور و شعور حسيني را در اين استان برافراشته اند.
درويش اميري به ساخت مستند 'زنجان' اشاره كرد و گفت: اين اثر كار ارزشمندي است كه با هنرمندي تمام، جاذبه ها و ميراث هاي طبيعي و فرهنگي زنجان را براي مخاطبان به تصوير كشيده است.
به گزارش ايرنا، چهارمين جشنواره استاني موسيقي آواي اميد با شركت بيش از 450 نفر در 2 بخش تك نوازي و گروه نوازي از 12 تا 18 بهمن جاري در زنجان برگزار شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اكبري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها