۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82420552
T T
۰ نفر
افتتاح 13 طرح صنعتي كهگيلويه و بويراحمد با حضور معاون پارلماني رئيس‌جمهور

ياسوج - ايرنا- 13 طرح صنعتي و معدني در كهگيلويه و بويراحمد روز سه‌شنبه با حضور حسينعلي اميري معاون پارلماني رئيس‌جمهوري و جمعي از مسئولان و مقامات اجرايي استاني و محلي در هشتمين روز از دهه فجر انقلاب اسلامي به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، معاون پارلماني رئيس‌جمهوري در آيين افتتاح واحد توليدي مبتكران جهان نايلون به نمايندگي از 13 طرح صنعتي و معدني در كهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت كه كاهش معضل بيكاري و ايجاد اشتغال اكنون به دغدغه اصلي مردم و مسئولان تبديل شده است.
اميري تصريح كرد كه طرح‌هاي خوب و كارگشايي در دولت يازدهم براي ايجاد اشتغال، رونق توليد و در بخش سرمايه‌گذاري در دست اقدام است كه برخي از آنها اكنون در كميسيون‌هاي مختلف مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي و تصويب نهايي هستند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد نيز ميزان سرمايه‌گذاري و اشتغال‌زايي اين 13 طرح صنعتي و معدني را به ترتيب افزون بر 242 ميليارد ريال و 190 نفر ذكر كرد.
داريوش ديوديده يادآور شد كه طرح صنعتي مبتكران جهان نايلون با ميزان سرمايه‌گذاري افزون بر 72 ميليارد ريال يكي از مهمترين اين طرح‌هاست.
به گفته ديوديده طرح صنعتي مبتكران جهان نايلون با ظرفيت توليدي سالانه 2 هزار و 800 تن انواع ظروف يكبار مصرف كاغذي، كيسه بدون بافت پلاستيكي يك‌لايه از پليمر زيست‌تخريب‌پذير بر پايه نشاسته و ظروف آلومينيومي آشپزخانه را توليد مي‌كند.
760 طرح صنعتي تاكنون در كهگيلويه و بويراحمد به بهره‌برداري رسيده كه ميزان سرمايه‌گذاري آنها رقمي معادل 6 هزار و 306 ميليارد ريال است.
ميزان اشتغال‌زايي اين تعداد طرح نيز افزون بر 10 هزار و 73 نفر برآورد شده است.
همچنين بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد حجم سرمايه‌گذاري واحدهاي معدني به بهره‌برداري رسيده در اين استان رقمي افزون بر 830 ميليارد ريال با تعداد اشتغال‌زايي 830 نفر است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد پيش‌تر گفته بود كه ميزان سرمايه‌گذاري واحدهاي صنعتي در دست اجرا در اين استان افزون بر 200 هزار ميليارد ريال است.
به گفته ديوديده اين ميزان حجم سرمايه‌گذاري در قالب 533 طرح صنعتي در دست اجراست كه ميزان اشتغال‌زايي آنها حدود 18 هزار نفر پيش‌بيني‌شده است.
414 مورد از مجموع 533 طرح صنعتي در حال اجرا در كهگيلويه و بويراحمد داراي پيشرفت فيزيكي بين 40 تا 99 درصد هستند كه 2.4 درصد كشور را شامل مي‌شود.
خبرنگار: حميد جهان** انتشاردهنده: سيد ولي موسوي نژاد
3016/6110

سرخط اخبار استان‌ها