۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82398224
T T
۰ نفر

1535 تعاوني در سطح استان زنجان فعال است

۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82398224
1535 تعاوني در سطح استان زنجان فعال است

زنجان - ايرنا - مدير امور تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان زنجان گفت: بر اساس نتايج آخرين پايش هاي انجام شده در سال جاري، از مجموع بيش از چهار هزار تعاوني ثبت شده در استان، در زمان حاضر يك هزار و 535 تعاوني فعال است.

حميد دنيايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه تعاوني هاي فعال زمينه اشتغال حدود 16 هزار نفر در استان را فراهم كرده اند، افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 55 تعاوني جديد در استان تشكيل يافته كه از محل فعاليت آن ها، براي حدود 400 نفر شغل ايجاد شده است.
وي به محدويت ارائه تسهيلات ارزان قيمت به تعاوني ها در شرايط حاضر اشاره كرد و ادامه داد: چشم انداز توسعه فعاليت هاي تعاوني در استان بر تمركز بر دانش آموختگان دانشگاهي طراحي و تدوين شده است.
دنيايي افزود: توصيه به دانش آموختگان دانشگاهي اين است كه براي تشكيل تعاوني در وهله اول منتظر تسهيلات بانكي ارزان قيمت نباشند بلكه با تجميع سرمايه هاي خرد اعضا، يك تعاوني را راه اندازي كنند تا در مسير فعاليت با ابلاغ و اجراي طرح هاي مختلف، بتوانند از تسهيلات دولتي ارزان قيمت هم بهره مند شوند.
وي به پيگيري جدي اجراي نظارت بر عملكرد تعاوني هايي همچون مسكن و مصرف كه اغلب مردم در آن ها ذينفع هستند اشاره كرد و گفت: اين نظارت به صورت مستمر در حال انجام است تا تعاوني ها از مسير خود منحرف نشوند.
دنيايي تصريح كرد: به رغم تمامي ظرفيت هاي بالقوه بخش تعاون براي اشتغالزايي، هنوز بخش تعاون نتوانسته است به اهداف تعيين شده در كسب سهم 25 درصدي در اقتصاد كشور دست پيدا كند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اكبري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها