۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹
کد خبر: 82393107
T T
۰ نفر

تظاهرات گسترده مردم بحرين

۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹
کد خبر: 82393107
تظاهرات گسترده مردم بحرين

تهران- ايرنا- هزاران تن ازمردم خشمگين بحرين عصر روز گذشته پس از پايان مراسم عزاداري سه انقلابي كه يكشنبه گذشته اعدام شده بودند با نظاميان آل خليفه درگير شدند.

به گزارش روزپنجشنبه پايگاه خبري مراة البحرين، نظاميان بحريني با استفاده از بمب هاي گازي، شليك گلوله با معترضان در ميدان اللؤلؤه مركز قيام 14 فوريه 2011 درگير شدند.
هزاران زن و مرد با شركت در تظاهرات روزگذشته در السنابس غرب المنامه زادگاه سه جوان السنكيس (21 ساله ) و عباس السميع (27 ساله) و سامي مشيمع (42 ساله) به اعدام ناجوانمردانه آنها توسط رژيم آل خليفه اعتراض كردند.
تظاهركنندگان با حمل تصاوير سه جوان انقلابي اعدام شده شعارهايي عليه رژيم آل خليفه از جمله حمد بايد برود و اعدام هرگز، سر دادند.
پيش از اين انجيس كالامارد گزارشگر حقوق بشر اعدام سه جوان انقلابي پس از محاكمه ظالمانه آنها را خارج از چارچوب قانون دانست.
نظاميان آل خليفه با محاصره مقبره الماحوز شرق منامه محل دفن سه جوان انقلابي، فقط به خانواده هاي آنها اجازه زيارت قبور آنها را دادند.
با تداوم اعتراض ها تقريبا درسراسر بحرين، تظاهركنندگان خشمگين اجراي حكم اعدام سه جوان را محكوم و خيابان هاي اصلي را با آتش زدن لاستيك بستند.
اجراي حكم اعدام سه انقلابي نابساماني ها و نارضايتي هاي عمومي از سال 2011 را شدت بخشيد.
براساس گزارش هاي منتشره، احكام اعدام 'عباس السميع'، 'مشيمع'، 'ولي السنكيس' كه در سال 2015 از سوي دادگاه بحرين صادر شده بود، روزيكشنبه در كمتر از يك هفته از سوي دادستاني بحرين تاييد و اجراي احكام اعدام با شليك گلوله و با حضور قاضي و نمايندگان دادستاني و پزشك و واعظ بحرين انجام شد.
ده ها نفر از فعالان حقوق بشر و مردم كشورهاي مختلف عصر يكشنبه با تجمع در مقابل سفارت بحرين در لندن، خشم و انزجار خود را از اين اقدام رژيم آل خليفه ابراز داشتند.
بحرين كه يكي از متحدان راهبردي واشنگتن و لندن و ميزبان ناوگان پنجم دريايي آمريكا و پايگاه نيروي دريايي انگليس است، از سال 2011 تاكنون با بحران نارضايتي هاي مردمي و اعتراض هاي داخلي مواجه است
خاورم** 1453 ** 1064
مترجم: آمنه دهقان ** انتشار دهنده: فرشاد محسن زاده

سرخط اخبار جهان