۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82392001
T T
۰ نفر
اركستر پوچيني ايتاليا در جشنواره موسيقي فجر مي‌نوازد

تهران-ايرنا- اركستر بنياد جشنواره پوچيني و اركستر اروپايي جوانان، براي حضور در سي‌ و دومين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر وارد تهران شدند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا، با هماهنگي رايزني فرهنگي ايران در ايتاليا و همكاري بنياد فرهنگي هنري رودكي، گروهي متشكل از 46 نوازنده از اركستر بنياد جشنواره پوچيني و اركستر اروپايي جوانان، به همراه رهبران اركستر (پائولو اولمي و آلبرتو ورونزي)، براي حضور در سي ‌و دومين دوره جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر وارد تهران شدند.
اين گروه از ساعت 21 و 30 دقيقه پنجشنبه 30 دي ماه (فردا) به همراه نوازندگان اركستر سمفوني تهران به رهبري شهرداد روحاني، قطعاتي از پوچيني، روسيني و چايكوفسكي را به همراه سمفوني شماره 5 بتهوون، در كنار قطعاتي از ساخته‌هاي شهرداد روحاني به رهبري خود او در تالار وحدت اجرا خواهند كرد.
حضور اين گروه موسيقي كلاسيك اروپايي در شرايطي كه حضور بين‌المللي در اين دوره از جشنواره به حضور تك هنرمندان يا گروه‌هاي كوچكي از كشورهاي مختلف محدود بوده است؛ نه تنها بزرگ‌ترين رخداد بين‌المللي اين دوره از جشنواره موسيقي فجر؛ بلكه يكي از بزرگ‌ترين حضورهاي يك اركستر كامل تراز اول اروپايي پس از انقلاب اسلامي در ايران است.
بنياد جشنواره بين‌المللي موسيقي پوچيني كه پاييز سال آينده ميزبان اركستر سمفوني تهران خواهد بود، يكي از معتبرترين بنيادهاي موسيقي در ايتاليا و اروپاست.
رهبر اركستر بنياد موسيقي پوچيني، آلبرتو ورونزي كه به همراه اين اركستر به تهران سفر كرده، دانش‌آموخته كنسرواتوار جوزپه وردي ميلان، از سال 1992 فعاليت حرفه‌اي خود را در ايتاليا آغاز كرده و با گسترش آن به فراسوي مرزهاي ايتاليا، از سال 1999 رهبري اركستر بنياد موسيقي پوچيني را نيز عهده‌دار شده است. وي كه از سال 2013 رهبري اپراي شانگهاي را نيز بر عهده دارد، تا كنون 3 نشان فرهنگي هنري معتبر ايتاليايي را از آن خود كرده است.
براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همچنين اركستر اروپايي جوانان، ديگر گروه شركت‌كننده در اين رخداد، در سال 2007 توسط پائولو اولمي، بنياد يافته و رهبري مي‌شود.
وي پس از رهبري اركستر تئاتر شهرداري بلونيا از سال 1979 و فعاليت بين‌المللي در 12 شهر جهان، از سال 1990 تا 1993 رهبر اركستر سمفوني راديو تلويزيون دولتي ايتاليا بوده و علاوه بر رهبري اپراي ملي نانسي در فرانسه و تدريس در مدرسه موسيقي و درام لندن، نشان افتخاري را نيز از دولت ايتاليا دريافت كرده است.
سي و دومين دوره جشنواره موسيقي فجر، از 24 دي ماه آغاز شده و تا يكم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
فراهنگ**1355**1027** دريافت كننده: علي اكبر قزوينيان** انتشار دهنده: جواد دهقاني

سرخط اخبار فرهنگ