۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲
کد خبر: 85470473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرآن ما و قرآن آن‌ها+ فیلم

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲
کد خبر: 85470473
قرآن ما و قرآن آن‌ها+ فیلم

تهران- ایرنا- یک قاری بین‌المللی گفت: وقتی قاریان ایرانی در سرزمین وحی به تلاوت قرآن می پرداختند، برخی از زائران دیگر کشورها با تعجب می گفتند «چقدر قرآن ما را خوب می خوانید» و زمانی که قاریان ایرانی پاسخ می دادند که «همه ما یک قرآن را تلاوت می کنیم» متوجه میزان تاثیرگذاری تبلیغات دشمنان اسلام می‌شدیم. 

مهدی غلام نژاد در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا از قرآن به عنوان زبان مشترک تمام حاجیان یاد کرد و گفت: مسلمانان از کشورهای مختلف با آداب و رسوم گوناگون به حج می آیند ولی زبان مشترک همه ما با توجه به تجربه ای که در سفر حج داشتم، تلاوت قرآن است که با استقبال فراوانی روبرو می شود و کافی است که یک قاری در گوشه ای از مسجد الحرام یا مسجد النبی بایستد و برای خودش قرآن بخواند و پس از چند دقیقه متوجه می شود که بیش از صد نفر از او استقبال می کنند و فیلم می گیرند.

وی که تاکنون دو بار برای تلاوت قرآن با کاروان نور به سرزمین وحی سفر کرده، افزود: کاروان قرآنی جمهوری اسلامی هر سال به حج اعزام می شود که اثرات بسیاری دارد. وقتی زائران سایر کشورها متوجه می شدند که ما ایرانی هستیم، تعجب می کردند و می گفتند «چقدر جالب است که قرآن ما را خیلی خوب می خوانید» و زمانی که می گفتیم «قرآن همه ما یکی است»، اینگونه اعلام می کردند «به ما گفتند که شما در ایران قرآنی برای خودتان درست کرده اید.»

قرآن ما و قرآن آن‌ها+ فیلم

این قاری بین المللی افزود: متاسفانه تبلیغات سویی علیه ما وجود دارد که حضور کاروان حج و تلاوت قاریان می تواند این تبلیغات دشمن را خنثی کند. چون زائران سایر کشورها از تلاوت قاریان ایرانی فیلم می گیرند و در کشورهای خودشان بازتاب داده می شود و بسیاری از شبهاتی که علیه ما وجود دارد، برداشته می شود.

وی با اشاره به سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام مبنی بر رویکرد ابراهیمی به حج و انتقال منطق قرآنی در پشتیبانی از ملت فلسطین با برائت آشکار در مقابل دشمنان گفت: طبق فرمایش جدید رهبر معظم انقلاب درباره تابلو کردن بعضی از آیاتی که در باره برائت از مشرکان است، انتظار می رود که این آیات در آنجا بیشتر تلاوت شود و درباره آیات برائت صحبت و با یکدیگر تبادل نظر کنند که آثار و برکات بزرگی را درپی خواهد داشت.

قرآن ما و قرآن آن‌ها+ فیلم

غلام نژاد با بیان خاطره ای از سفر معنوی خود به حج گفت: یک بار که مشغول قرآن خواندن بودیم، برخی از زائران کشورهای آفریقایی و اروپایی مشغول فیلم گرفتن شدند و بعد پرسیدند اهل کجا هستید. ما از آنان سوال کردیم که بیشتر شبیه به کدام کشور هستیم. آن ها نام بسیاری از کشورها را می بردند، به جز ایران و هنگامی که متوجه می شدند، ایرانی هستیم، خیلی تعجب می کردند و این مساله نشان می دهد که نیاز است قاریان ما ببشتر به کشورهای مختلف سفر کنند و بسیاری از شبهات با تلاوت قرآن کریم پاسخ داده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha