الوعده وفا؛ عرضه مجموعه ۳۳ جلدی آثار«همایش ابوطالب» در نمایشگاه کتاب

تهران- ایرنا- همان‌گونه که معاون مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) وعده ارائه مجموعه ۳۳ جلدی همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب را داده بود، حالا این کتاب‌ها در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف ایرنا، هنوز اسفند سال ۹۹ را به یاد داریم؛ همان زمانی که ویروس کرونا در سراسر جهان جان می گرفت و جان مردم را می‌گرفت و در همان روزها یعنی ۱۹ اسفند مصادف با ۲۶ ماه رجب سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) پدر امیرمومنان علی(ع) همایشی از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در قم برگزار شد تا زندگی این بزرگ مرد در تاریخ ثبت شود، اما کرونا باعث شد تا همه حواس ها به سوی این بیماری باشد و اخبار این همایش کمتر مورد توجه قرار گرفت.

سه سال از این همایش گذشت و دست اندرکاران برای دیده شدن نتایج و آثار همایش حضرت ابوطالب دست به کار شدند و یک مجموعه ۳۳ جلدی از زندگی پدر امیرمومنان(ع) را در چهار بخش تالیف کرده و در ۲۱ دی سال گذشته از آن رونمایی کردند.

حجت الاسلام مهدی فرمانیان معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ۱۸ بهمن سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: انتشار مجموعه ۳۳ جلدی آثار همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) به پایان رسیده و پس از مراحل صحافی در نمایشگاه بین المللی کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

الوعده وفا

حالا مصطفی بهبهانی‌پور مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ع) از ارائه این مجموعه 33 جلدی برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران خبر داده است.

الوعده وفا؛ عرضه مجموعه ۳۳ جلدی آثار«همایش ابوطالب» در نمایشگاه کتاب
حجت الاسلام مهدی فرمانیان معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

وی افزود: این مجموعه ۳۳ جلدی در چهار بخش ارائه شده که بخش اول مربوط به زندگی نامه حضرت ابوطالب و حمایت های آن حضرت از رسول خدا(ص) به ویژه پس از بعثت پیامبر اکرم(ص)، شعب ابوطالب و یوم الدار است و در بخش دوم با عنوان کلام و عقاید مباحثی همچون ایمان ابوطالب و فرزندانش مطرح شده است.

به گفته فرمانیان بخش سوم شامل نسب شناسی است و یک جلد به اطلس نسب اختصاص یافته است. در بخش چهارم با توجه به اشعار سروده شده توسط حضرت ابوطالب به ویژه قصیده لامیه، موضوع‌هایی همچون شعر و ادبیات مطرح شده است. چهار جلد این بخش به این قصیده معروف ابوطالب اختصاص دارد و شرح‌های ادیبان شیعه و سنی آمده است.

وی ادامه داد: یک جلد از این مجموعه ۳۳ جلدی به کتابشناسی اختصاص یافته است و تمام کتاب هایی که درباره حضرت ابوطالب منتشر شده، جمع آوری شده است؛ ۱۷ جلد از این مجموعه به زبان فارسی، ۱۵ جلد به زبان عربی و یک جلد به زبان های اردو، انگلیسی، روسی و پرتغالی منتشر شده است.

امسال مجمع جهانی اهل بیت(ع) با عرضه ۱۵۰ عنوان از تازه‌های نشر خود به زبان‌های مختلف، در سی و پنجمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کرده که یکی از این عناوین مجموعه ۳۳ جلدی آثار همایش بین المللی ابوطالب (ع) است.

الوعده وفا؛ عرضه مجموعه ۳۳ جلدی آثار«همایش ابوطالب» در نمایشگاه کتاب

مدیرکل خدمات فرهنگی و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: از دیگر ویژگی‌های همایش بین المللی ابوطالب (ع) توجه به موضوع‌های هنری مانند خطاطی، عکاسی و سرود و همچنین برگزاری جشنواره‌های مختلف ادبی و نیز جشنواره کودکان بوده است که این فعالیت‌ها در یک جلد تحت عنوان «ابوطالب (ع) در آینه ادب و هنر» منتشر شده است.

بهبهانی‌پور ضمن دعوت از فرهیختگان و محققان به بازدید از غرفه انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش ناشران عمومی راهروی ۲۱ غرفه ۴۸۹ افزود: علاقه مندان می‌توانند از طریق نمایشگاه مجازی نیز آثار مجمع را تهیه کنند.

وی گفت: انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (ع) تمامی آثار خود به همراه آثار سایر ناشران فعال در حوزه معرفی معارف اهل بیت (ع) را بصورت رایگان برای مطالعه از طریق سکوی نبأ در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار داده است که مخاطبان محترم می‌توانند از طریق پایگاه نبا یا سکوی ۶ زبانه نبأ را بارگذاری و از کتاب های مختلف به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیولی، ترکی استانبولی و فرانسوی بهره‌مند شوند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ اردیبهشت در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه خانه کتاب و ادبیات ایران به صورت مجازی در حال برگزاری است و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد.

ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha