۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85474715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنر ستادهای نماز جمعه تکریم مخاطبان است

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85474715
هنر ستادهای نماز جمعه تکریم مخاطبان است

تهران- ایرنا- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور معتقد است هنر ستادهای نماز جمعه، تکریم مخاطبان است.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امروز، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر، ویژه ستادهای برگزاری نماز جمعه سراسر کشور در مجتمع آدینه گفت: دعوت به نماز جمعه در چنین روزگاری اهمیت بسیاری پیدا می کند تا بتوان جوانان را به نماز جمعه دعوت کرد.

وی با طرح این سوال که تاکنون چقدر خلق مخاطب کرده‌ایم، اظهار داشت: کیفیت جمعه و جمعیت مهم است و هر چقدر به سمت جوان برود، ارتقاء پیدا کرده است ولی امروز ترکیب خوبی نیست.

خطیب جمعه تهران افزود: البته در این زمینه تلاش های فراوانی انجام می شود ولی کار بیشتر و ظرفیت های هنری و ارتباطی بیشتری را می طلبد.

وی ادامه داد: همه این اتفاق ها در دایره کرامت قرار می گیرد و هنر ستادهای نماز جمعه عبارت است از تکریم و این که مواجهه کریمانه با مخاطب داشته باشند و از آنان به شایستگی تکریم کنند که مسئولیت بزرگی است.

حاج علی اکبری افزود: در توانمندی ارکان ستادهای نماز جمعه کارهای خوبی انجام می شود و برگزاری این جشنواره هم اقدام مبارکی است. اگرچه در برگزاری جشنواره ملاحظاتی دارم ولی آن را مصداق و زمینه سازی برای یک مسابقه به سوی خیرات می دانیم که بازنده ندارد. چون همه در اقامه نماز در صراط مستقیم حرکت می کنند ولی در همین مسیر باید سرعت و سبقت را درنظر گرفت تا هر کس کار خود را سریعتر و بهتر انجام دهد.

وی تاکید کرد: ارتقاء شاخص ها و کسب الگوهای موفق در میزبانی از مخاطبان نماز جمعه و به اشتراک گذاشتن این الگوها برای سراسر کشور در این راستا تاثیرگذار است.

حاج علی اکبری با تقدیر از عملکرد اعضای ستادهای نماز جمعه سراسر کشور گفت: فعالیت های خودجوش مبتنی بر بصیرت اعضای ستاد با هدایت و راهنمایی ائمه جمعه نیز بسیار کارگشاست.

وی با اشاره به تلاش های خالصانه اعضای ستادهای نماز جمعه گفت: وقتی به این دوستان نگاه می کنیم امید ما برای روزهای بهتر نماز جمعه بیشتر می شود. 

سهم نماز جمعه در صیانت از آرمان های انقلاب 

حاج علی اکبری افزود: سهم نمازهای جمعه در صیانت از آرمان های انقلاب، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و پیشبرد مقاصد نهضت یک سهم منحصر به فرد است.

وی درباره نام این جشنواره گفت: تعبیر قلب شهر تعبیر خاصی است که رهبر عزیزمان برای نماز جمعه و نور شهر را هم برای امام جمعه به کار بردند. چون نماز جمعه است که به یک شهر هم روح و هم رونق می دهد.

معرفی ستادهای برگزیده

در این مراسم ستاد برگزاری نماز جمعه بشاگرد در محور میز خدمت رسانی و پاسخگویی دستگاهی، ستاد نماز جمعه بهمن در محور برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان، ستاد نماز جمعه اردکان یزد در محور ویژه برنامه‌های معرفی و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، ستاد نماز جمعه نوبندگان در محور استقبال، پذیرایی و راهنمایی از نمازگزاران و ستاد برگزاری نماز جمعه جهرم در محور میزبانی و تکریم نونهالان و کودکان به عنوان ستادهای برگزیده معرفی شدند.

همچنین ستادهای نماز جمعه قدس و قم در محور سازماندهی و هویت بخشی به خادمان افتخاری، ستاد برگزاری نماز جمعه جاجرم در محور ویژه برنامه‌های مرتبط با جهاد تبیین، ستاد نماز جمعه کوهرنگ در محور دعوت از اقشار، ستاد نماز جمعه کنگان در محور تبلیغ و تولیدات هنری و رسانه ای و ستاد برگزاری نماز جمعه قزوین در چند محور برگزیده شدند.

در این مراسم همزمان با دهه کرامت، خادمان حرم علی بن موسی الرضا به مدیحه سرایی پرداختند و چشمان حاضران را به پرچم حرم امام هشتم متبرک کردند.

تاریخچه جشنواره قلب شهر

جشنواره فرهنگی هنری ستادهای نماز جمعه در سراسر کشور با هدف شناسایی و معرفی نمونه‌ها و تجربه‌های موفق میزبانی و برگزاری مراسم نماز جمعه، انگیزه‌بخشی و تجلیل از خادمان موفق و پرتلاش، الگوسازی از طریق معرفی ترویج شاخص‌های میزبانی و کیفیت‌بخشی به مراسم نماز جمعه از آبان ۱۴۰۲ فعالیت خود را آغاز کرده است.

مخاطبان این جشنواره مسئولان ستادهای برگزاری نمازجمعه و گروه‌های هدف آن اعضای ستادها و خادمان افتخاری نماز جمعه، ائمه جمعه، عموم نمازگزاران جمعه، مدیران و کادر نمایندگی‌های استانی شورا هستند.

این جشنواره در محورهای «ستادهای برگزیده استانی در فرایند ارزیابی سالانه» و «ابتکارات و خلاقیت‌های ستادها» برگزار شد که ابتکارات و خلاقیت ها شامل ویژه‌ برنامه‌های ستادهای نمازجمعه در محور انس با امام عصر (عج) و ترویج فرهنگ انتظار مانند برگزاری مراسم دعای ندبه پیش از نمازجمعه و زیارت آل یاسین پس از نماز جمعه، تولید میان ‌برنامه‌های اختصاصی با موضوع انس با امام عصر (عج) برای جایگاه نماز جمعه، تولید نشریه و محتوای مکتوب یا چندرسانه ای با موضوع انس با امام زمان و فرهنگ انتظار برای نمازگزاران است.

ویژه برنامه‌های ستادهای نمازجمعه در محور جهاد تبیین همچون برپایی نمایشگاه‌های تبیینی، تشکیل حلقه‌های معرفتی و تبیینی پیش و پس از ادای نمازجمعه، تولید محتوا و محصولات تبیینی و برنامه‌ریزی برای معرفی دستاوردها و موفقیت‌های کشور از ابتکارات این جشنواه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha