۲۴ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82385060
T T
۰ نفر
محسن رضایی: یكی از اركان اصلی انقلاب را از دست دادیم

تهران - ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : با ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی ، یكی از اركان اصلی انقلاب اسلامی را از دست دادیم .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن رضایی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی ، در محضر امام خمینی (رة) بودند و تا آخرین لحظه مقام معظم رهبری را نیز همراهی می كردند.
وی اظهار كرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نظرات كارشناسی را می گرفتند و خدمت مقام معظم رهبری ارایه می دادند.
رضایی با بیان اینكه تشییع پیكر آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای پیام هایی است ، ادامه داد: این پیام ها شامل قدرشناسی ، تاكید بر وحدت و تاكید بر محوریت رهبری ، ولایت ، ارزشهای انقلاب است. مراسم هایی كه در تهران و شهرستانها برای ارتحال یار امام خمینی (رة) برگزار شد ، محور صحبت ها و سخنرانی ها حاكی از شعار ولایت ، وحدت و قدرشناسی از شخصیت بزرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی است .
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران تصریح كرد: از سال 57 با آیت الله هاشمی رفسنجانی كه برای كمك به اعتصاب كنندگان شركت نفت به اهواز آمده بودند ، آشنا هستم و این بزرگوار با خود وجوهاتی آورده بود و به كارگران پول می داد تا امورات خود را بگذرانند.
رضایی با اشاره به اینكه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهید رجایی بیشترین شكنجه ها را تحمل كردند ولی از مسیر انقلاب خارج نشدند، گفت : تشكیلات اطلاعاتی را با حضور هاشمی رفسنجانی ، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای تشكیل دادیم و مرحوم هاشمی توجه زیادی به مسایل امنیتی داشت .
وی با بیان اینكه ایشان در جبهه نیروهای انقلاب نیز نقش موثری داشت، افزود: نزدیك به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد. در جامعه مشكلات اقتصادی و فشارهای بین المللی وجود دارد ، اما حضور مردم در 22 بهمن ، روز قدس و تشییع پیكر آیت الله هاشمی رفسنجانی چه معنایی می تواند داشته باشد.
رضایی تصریح كرد: امام خمینی (رة) و یاران امام در عصر خود دست به اقدامی زدند كه یك معجزه است ، ملت ایران مبارزاتی در نهضت مشروطه ، 15 خرداد و غیره داشتند اما وقتی امام خمینی (رة) آمد ، اتحاد بیشتر شد و انقلاب اسلامی را به اهدافی رساند كه شبیه معجزه است .
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران اظهار كرد: رژیم شاه ژاندارم آمریكا و اسرائیل بود كه با پول نفت برای آنان ژاندارمی می كرد.
رضایی با تاكید بر اینكه اطاعت از رهبری ، نظام جمهوری اسلامی ، ارزشهای انقلاب ، اعتقادی كه ریشه در قرآن و اسلام دارد امری مهم است ، گفت : مقام رهبری اولین فردی است كه مسیر انقلاب را ادامه می دهد و در حال حاضر ایران لنگرگاه منطقه است و در برابر تكفیری ها و متجاوزان ، سینه سپر می كند.
وی خاطرنشان كرد: پیام های انقلاب اسلامی از مرزها بیرون رفته و تكفیری ها ، وهابی ها ، آمریكا و صهیونیسم میلیاردها دلار خرج كردند ، اما حلب آزاد شد و با آزادی حلب ، ایران با كشورهای دیگر در مسكو پای میز نشست تا آینده سوریه را مشخص كند و اینها به لطف حمایت های ملت از ادامه سیاست های جمهوری اسلامی است .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد: گستره انقلاب اسلامی توسعه یافت و آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مشاور رهبری ، در مدت 20 سال كه من دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم تمامی مسایل كشور را سیاست گذاری كرد و این سیاست ها را به مقام معظم رهبری مشاوره می دادند .
رضایی گفت : تاریخ 40 ساله انقلاب نشان می دهد در راه امام خمینی (ره) الگوهای متفاوتی از ولایت پذیری وجود دارد امام التزام عملی به راه امام نقطه مشترك این الگوهاست.
وی با بیان اینكه باید انسجام و وحدت را بیشتر حفظ كنیم، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی بعضی حرفها و نظرات خاصی داشتند اما عملش با رهبری بوده است .
رضایی با بیان اینكه باید از سوء استفاده دشمنان جلوگیری شود، اظهار كرد: باید بدانیم كه دشمنان كینه ورز در كمین ما هستند و از صحبت ها سوء استفاده می كنند؛ در رفتارها و گفتارمان مواظب باشیم .
وی با اشاره به اینكه در مجمع تشخیص مصلحت نظام همه نوع سلیقه از اصولگرا، اطلاح طلب ، وزرا و غیره بود كه مطرح می شد، گفت :همه سلایق و نظرات در چالش فكری مطرح می شود و آخرین حرف مرحوم هاشمی رفسنجانی این بود كه انقلاب باید ادامه یابد و در سیاست ، امنیت و اقتصاد به سیاست های مقام معظم رهبری عمل شود.
رضایی تصریح كرد: البته فشارهایی از بیرون و داخل كشور وارد می شود و اجازه نمی دهند مجموع سیاست های كلان پیاده شود. البته اگر این سیاست ها اجرایی شود انقلاب بزرگی رخ می دهد.
فراهنگ **9022** 1449* خبرنگار:رقیه نوری **انتشار : امیر كاردان راد
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست