بسياري از چالش هاي شهري كرمانشاه توسط شهردار برطرف شده است

كرمانشاه- ايرنا- سخنگوي شوراي اسلامي شهر كرمانشاه به پاره اي از اقدام ها و مصوبات فرهنگي و عمراني شورا و شهرداري كرمانشاه اشاره كرد و گفت: اگر تخصص، تعهد و درك آرش رضايي نبود اكنون با چالش هاي متعدد در بخش شهري مواجه مي شديم، وي شهرداري را از مشكلات بسياري نجات داده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام رضا زين الدين روز پنجشنبه در نشستي كه با حضور خبرنگاران در محل تالار شهرداري كرمانشاه برگزار شد، گفت: رسيدگي به امور عمراني و فرهنگي از اولويت هاست.
وي اظهار كرد: شوراي شهر كرمانشاه در 14 خرداد 95، پنج ميليارد ريال اعتبار از محل بودجه فرهنگي به مساجد اختصاص داد.
زين الدين با تاكيد بر اينكه وضوخانه هاي مساجد تعمير و نوسازي مي شود، ادامه داد: 100 مسجد در كرمانشاه وجود دارد كه از اين مبلغ مي توان به هر مسجد به ميزان 50 ميليون ريال اختصاص داد.
به گفته عضو هيات رييسه شوراي اسلامي شهر كرمانشاه، شهرداري از لحاظ اقتصادي و مالي در تنگنا قرار دارد ولي با اين وجود سعي مي شود مبلغ تعيين شده به زودي به مساجد اعطا شود.
زين الدين افزود: علاوه بر مطلب فوق، سالانه بخشي از عوارض شهرداري كه از مردم گرفته مي شود به امور فرهنگي و عمراني مساجد تعلق مي گيرد چرا كه رسيدگي به امور فرهنگي از وظايف شهرداري هاست.
زين الدين اظهار كرد: از ديگر كارهاي فرهنگي ما در حوزه كانون فرهنگي مساجد است و براي اين منظور مبلغ 500ميليون ريال در 9 آبان 95 به اين منظور مصوب شده است.
بنابرگفته سخنگوي شوراي شهر، شهردار كرمانشاه درصدد برگزاري مراسمي به منظور تجليل از طلايه داران فرهنگ و ائمه جماعات مي باشد.

** كرمانشاه 36 فرهنگسرا كم دارد
زين الدين با بيان اينكه كرمانشاه فاقد مكان مناسب براي امور فرهنگي است، افزود: از همين رو سعي مي شود كه با برگزاري امور فرهنگي و هنري پاي مردم به مساجد باز شود و الفتي بيشتر در اين زمينه ايجاد شود.
به گفته زين الدين، كرمانشاه تنها داراي چهار فرهنگسرا است در حالي كه اين ميزان بايد به 40 فرهنگسرا برسد.
وي با بيان اينكه در راستاي محله و مسجد محوري، در تابستان امسال شاهد برگزاري برنامه هاي مطلوبي بوده ايم ادامه داد: علاوه بر دوره هاي هنري و ورزشي، مسابقاتي از قبيل نقاشي، آشپزي و مسابقات ورزشي در مساجد برگزار شد.
زين الدين با تاكيد براينكه شهردار در تابستاني كه گذشت براي شاد كردن مردم سنگ تمام گذاشت، گفت: برگزاري برنامه هاي شاد و سرگرم كننده در بوستان هاي مناطق هشت گانه شهرداري، برپايي تئاتر صحنه اي و خياباني گوياي اين مطلب است.

** كمربند شهر كرمانشاه بدون چراغ قرمز مي شود
زين الدين با تاكيد براينكه با ورود آرش رضايي به شهرداري كرمانشاه بسياري از مشكلات رفع شد و از بين رفت گفت: تنها استاني هستيم كه لاين شرقي شهرمان از بخش ورودي و خروجي فاقد يك چراغ قرمز است كه اين امر از اقدام هاي خوب شهردار در بحث ترافيك مي باشد.
وي با بيان اينكه شهردار درصدد است كه همين طرح را در ورودي غربي نيز پياده كند، گفت: به زودي دور تا دور شهر كرمانشاه همانند كمربندي مي شود كه يك چراغ قرمز هم نخواهد داشت.

**پيشرفت ايجاد چند تقاطع غيرهم سطح در شهر
زين الدين به بيان اينكه مطالعه چند تقاطع غيرهم سطح در شهر در دست شهرداري است، افزود: ايجاد تقاطع در ورودي شرقي شهر، ميدان سپاه، ميدان مادر و ميدان آزادگان در دست مطالعه است و قرارداد آن در حال انعقاد با قرارگاه خاتم الانبيا مي باشد.

**پل ده مجنون تا پايان سال به اتمام مي رسد
سخنگوي شوراي اسلامي شهر كرمانشاه به پيشرفت 70درصدي پل ده مجنون اشاره كرد و گفت: به گفته شهردار، 30درصد باقيمانده تا پايان سال به اتمام مي رسد.
زين الدين يادآور شد، امسال با وجود ركود عمراني در كشور، انجام آسفالت در معابر كرمانشاه وضعيت مناسبي داشته و بيشتر معابر در شهرك هاي ملاحسيني، جعفراباد، شهرك كرناچي و دره دراز انجام شده و اين چهار روستاي الحاقي رنگ و بوي شهر را به خود گرفته است.
سخنگوي شوراي شهر كرمانشاه افزود: از سوي ديگر بنابرگفته شهردار، بيشتر از هزار هكتار از مساحت سراب قنبر قابليت درختكاري را دارد كه در اين صورت اين منطقه به بزرگ ترين بوستان توريستي تبديل مي شود و در از بين بردن ريزگردها نقش موثري ايفا مي كند.
7460/8066 خبرنگار:زهره كريم زاده ** انتشاردهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها