۹ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۳۰
کد خبر: 82366944
T T
۰ نفر
«استفان دی میستورا» از توافق آتش بس در سوریه استقبال كرد

تهران-ایرنا- «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه،از توافق برای برقراری آتش بس در سوریه استقبال و ابراز امیدواری كرد این توافق به حفظ جان غیرنظامیان و پیشبرد سازنده مذاكرات صلح آتی منجر شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز درباره واكنش دی میستورا به دستیابی توافق برای آتش بس در سوریه نوشت:«در بیانیه ای كه سخنگوی دی میستورا منتشر كرده است،
وی ضمن استقبال از این توافق كه روز پنجشنبه (9 دی ماه/29 دسامبر) شكل گرفت، ابراز امیدواری كرد كه این توافق جان غیرنظامیان را نجات دهد و كمك رسانی به مردم را تسهیل كند و به انجام گفت و گوهای سازنده صلح در «آستانه» (پایتخت قزاقستان و محل برگزاری مذاكرات صلح آتی) منجر شود.
رویترز همچنین به نقل از دی میستورا افزود: «این تحولات همچنین باید به انجام گفت و گوهای جامع و سازنده سوری-سوری كه 8 فوریه سال 2017 (چهارشنبه 20 بهمن ماه) تحت نظر سازمان ملل برگزار خواهد شد، كمك كند.»
براساس توافق های صورت گرفته بین نمایندگان دولت و مخالفان در سوریه، آتش جنگ افزارها پس از ساعت 24 امروز خاموش می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا از مسكو، روسای جمهوری روسیه و تركیه نیز امروز (پنجشنبه) در گفت وگویی تلفنی با بررسی آخرین اوضاع سوریه از توافق های به دست آمده برای حل و فصل بحران در این كشور و برقراری آتش بس ابراز خرسندی كردند و خواستار ادامه همگرایی تهران، مسكو و آنكارا در این مساله شدند.
جنگ سوریه وارد ششمین سال خود شده و میلیون ها كشته، زخمی و آواره برجا گذاشته و با هزاران تروریستی كه از ملیت های مختلف علیه دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری این كشور می جنگند، به یكی از بحران های خاورمیانه تبدیل شده و ابعاد بین المللی به خود گرفته است.
این در حالی است كه دولت های غربی و برخی كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، برابر گزراش های رسمی، آشكارا از گروه های تروریستی و در صدر آنها «داعش» از لحاظ مالی، سیاسی، تسلیحاتی و رسانه ای با جدیت حمایت می كنند.
شبك **اروپام**9330 **1917**مترجم: آذین صحابی**انتشار دهنده:سید محمد باقر نوربخش

سرخط اخبار جهان