۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۹:۵۵
کد خبر: 82344397
T T
۰ نفر
برداشت حدود 14 هزار تن ذرت دانه اي از مزارع گيلانغرب

قصرشيرين- ايرنا- مديرجهاد كشاورزي گيلانغرب، از پايان عمليات برداشت ذرت دانه اي از مزارع زيركشت اين محصول در شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش هاي صورت گرفته 13 هزار و 700 تن از اين محصول از اراضي زيركشت برداشت شده است.

سعيد حيدرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: محصول ذرت به عنوان كشت دوم اين شهرستان پس از برداشت گندم در سطح 2 هزار و 270 هكتار از فصل تير امسال كشت شده بود.
وي با بيان اين كه وقوع تندباد اخير به حدود 40 درصد از زمين هاي كشت شده محصول ذرت دانه اي خسارت زد، اظهار داشت: با اين حال با توجه به شرايط مطلوب آب و هوايي و منابع آبي لازم، برداشت ذرت دانه اي در فصل زراعي امسال در مقايسه با پارسال در مجموع سه هزار و 700 تن افزايش داشته است.
مديرجهاد كشاورزي گيلانغرب، ذرت دانه اي كشت شده در زمين هاي كشاورزي اين شهرستان را از ارقام سيون، بي سي 703 و 704 اعلام كرد و افزود: وضعيت مطلوب منابع آبي با توجه به بارندگي هاي خوب امسال، اقدام هاي اصلاحي در زمينه توزيع رقم هاي بهتر بذر و تشكيل دوره هاي آموزشي و مشاوره اي لازم از جمله دلايل افزايش عملكرد محصول ذرت در سال زراعي جاري بوده است.
حيدرپور بيان كرد: به منظور سهولت در كار برداشت ذرت كاران، خريد تضميني و تحويل ذرت از طريق تجهيز سه كارخانه ذرت خشك كني در شهرستان گيلانغرب صورت گرفته است.
شهرستان گيلانغرب 41 هزار هكتار زمين كشاورزي و باغ دارد كه 10 هزار هكتار آن آبي است و ساليانه 90 هزار تن انوع محصولات كشاورزي در اين شهرستان توليد و روانه بازار مصرف مي شود.
گيلانغرب با بيش از 72 هزار تن جمعيت در غرب كرمانشاه واقع شده است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها