۶ آبان ۱۳۹۵، ۲۳:۱۰
کد خبر: 82284040
T T
۰ نفر
سردار سعيدقاسمي: شهداي دفاع مقدس به امام حسين (ع) اقتدا كردند

شاهرود- ايرنا- سردار سعيد قاسمي يكي از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: شهداي ما در دفاع مقدس به امام حسين(ع) اقتدا كردندو براي اسلام از جان خود گذشتند.

به گزارش ايرنا، وي كه شامگاه پنجشنبه در آيين يادواره شهداي شهر روديان در مسجد اين شهر سخنراني مي كرد، افزود: در دوران دفاع مقدس ، ملت ايران با ابرقدرت هاي شرق و غرب زمان رويارو شده بودند.
وي با انتقاد از كساني كه دفاع مقدس را باعبارت جنگ عراق با ايران ، ياد مي كنند، افزود: برخي با گفتن اين عبارت قصد دارند، دفاع مردم ايران در برابر ابرقدرت هاي زمان و نيز كشورهاي حامي صدام را كوچك حلوه دهند.
سردار قاسمي در باره دليل اينكه همه قدرت ها در برابر انقلاب مردم ايران ايستادند، گفت: امام خميني (ره) با تاسي به قيام امام حسين (ع) در برابر همه زورگويان ايستاده و قاعده بازي آنها را به هم زد.
وي افزود: اگراز دفاع مردم ايران در دفاع مقدس را با عبارت جنگ جهاني سوم ياد كنيم، به حقيقت نزديك تر است ، زيرا همه جهان استكبار براي ريشه كني نظام نوپاي اسلامي ايران صف بسته بودند.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با بيان اينكه در پايان جنگ هشت ساله ، از 18 كشور مختلف اسيراني داشتيم، افزود: همه اين اسرا در جبهه هاي نبرد ، اسير رزمندگان شده بودند كه به معناي حضور فعال آنها در نبرد با رزمندگان اسلام بود.
وي با انتقاداز كساني كه دليل آغاز تجاوز صدام را تفكرات انقلابي امام خميني (ره) و مردم ايران اعلام مي كنند، گفت: مقابله امام با طاغوت هاي زمان و دفاع ايشان از مستضعفان دليل اصلي تحريك صدام براي تجاوز به خاك ايران بود.
وي با بيان اينكه امام خميني (ره) با پيروي از امام حسين(ره) به فكر انجام وظيفه بود، افزود: افراد زيادي قبل و بعد از انقلاب اسلامي امام خميني (ره) را به دست كشيدن از تفكرات انقلابي مي خواندند، اما آن حضرت همه اين تفكرات را برهم زد و اعلام كردبايد به تكليف عمل كرد.
سردار قاسمي با بيان اينكه همه تحولات مهم چهار دهه گذشته جهان منبعث از انقلاب اسلامي بوده است، ادامه داد: روحيه استكبار ستيزي امام خميني (ره) بايد همچنان از سوي مسوولان و مردم ادامه يابد.
حجت الاسلام عباس معصومي امام جمعه روديان نيز در اين آيين گفت: همه مكلف هستيم راه و هدف شهدا را در نظر داشته و در مسير آن ها باشيم.
وي افزود: اگر در مسير اهداف شهدا و خانواده هاي آنها زندگي نكنيم، بدهكار آن ها خواهيم بود.
6167/ انتشار دهنده: محسن شاكري

سرخط اخبار استان‌ها