۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۰۶
کد خبر: 82277901
T T
۰ نفر
مردم قم به برپایی موكب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در اربعین افتخار كنند

قم - ایرنا - آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با بیان این كه مردم قم باید نسبت به برپایی موكب از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در اربعین حسینی افتخار كنند، گفت: این كار، اقدامی ارزشمند و افتخاری است كه باعث خوشحالی امام زمان(عج) می شود.

به گزارش یكشنبه شب ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س) وی در دیدار اعضای ستاد موكب آستان مقدس كریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: فعالیت این آستان شریف در برپایی موكب در مسیر زائران حسینی افتخاری بزرگ و فوق العاده است.
وی با بیان این كه بسیاری از كارها آسمانی است و به انسان ها در روی زمین الهام می شود، افزود: من خوشحالم از این اقدام آستان مقدس كه برای اسلام و دین حركتی بسیار بزرگ در مسیر ترویج تعالیم دینی و شعائر الهی است.
این مرجع تقلید خاطرنشان كرد: یقین بدانید حضرت فاطمه معصومه(س) به شما توجه داشته و خودشان قلوب شما را برای انجام این كار همراه ساخت كه به طور حتم كاری بزرگ رقم خواهد خورد و آیندگان نیز از بركت های آن بهره مند خواهند شد.
آیت الله صافی گلپایگانی، تعظیم شعائر الهی را وظیفه ای بر دوش همگان دانست و اظهار كرد: نسبت به این توفیق بزرگی كه نصیب شما شده، سخن ها خواهند گفت و درباره آن خواهند نوشت.
رئیس ستاد اربعین آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار گفت: در راستای برپایی موكب حضرت معصومه(س)، هیاتی از آستان مقدس به عتبات عالیات رفته و با تولیت اعتاب مقدسه معصومین(ع) و جمعی از مسئولان عراق دیدار انجام شد و آنها از برپایی موكب این آستان شریف استقبال كردند.
جواد جهانگیرزاده با اشاره به برپایی موكب آستان مقدس قم در سال گذشته، گفت: امسال زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع در عمود 1080 خریداری شد و علاوه بر پذیرایی از زائران حسینی با توزیع روزانه 10 هزار غذای تبركی، خدمات گسترده درمانی، بهداشتی و فرهنگی نیز به آنها ارائه می شود.
وی افزود: در این راستا 40 كادر درمانی در موكب آستان مقدس شامل پزشكان، متخصصان و پرستاران مشغول به فعالیت هستند.
وی گفت: محور اصلی كارها، برنامه های فرهنگی است كه برپایی سه وعده نماز جماعت، ارائه مشاوره دینی و معرفتی به زبان های مختلف، حضور خادمان در موكب های عراقی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا و حضرت معصومه سلام الله علیهما و معرفی احیاگران پیاده روی اربعین حسینی از جمله این برنامه هاست.
1175 / انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

سرخط اخبار استان‌ها