۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۳
کد خبر: 82271244
T T
۰ نفر
شهرستان سلسله ظرفيت احداث صنايع كوچك مرتبط با بخش كشاورزي را دارد

خرم آباد- ايرنا- فرماندار سلسله گفت: سلسله داراي پتانسيل هاي فراواني در بخش كشاورزي است و در صورت احداث صنايع كوچك مرتبط با اين حوزه، قطعا ظرفيت توليد در بخش كشاورزي اين شهرستان افزايش خواهد يافت.

قدرت الله فلاح نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شهرستان سلسله با داشتن منابع آبي و خاكي غني و اراضي حاصلخيز، توانمندي هاي بسياري در بخش كشاورزي دارد كه توجه به اين توانمندي ها مي تواند منجر به رشد و توسعه شهرستان شود.
فلاح نژاد با اشاره به احداث صنايع تبديلي مرتبط با كشاورزي در شهرستان سلسله به عنوان محور موضوع اقتصاد مقاومتي افزود: يكي از پتانسيل هاي شهرستان سلسله در زمينه توليد گردو مي باشد كه سطح زير كشت آن در شهرستان 2 هزار و 200 هكتار است.
وي با بيان اينكه سالانه 3 هزار و 750 تن گردوي باكيفيت و مرغوب در شهرستان برداشت مي شود خاطرنشان كرد: شهرستان سلسله با توليد 145 تن عسل و 6 هزار و 250 تن سيب در سال نيز در اين زمينه ها نيز داراي مزيت است.
فرماندار سلسله با اشاره به ظرفيت هاي فوق العاده شهرستان در بخش هاي كاشت گندم، شيلات، دام و محصولات دامي، زراعت، باغداري و پرورش طيور افزود: فرآوري محصولات دامي و افزايش بهره وري و افزايش توليد مزارع شيلات شهرستان با همين ظرفيت هاي موجود نيز از جمله ظرفيت هايي است كه در رابطه با اقتصاد مقاومتي مي توانند مورد توجه قرار گيرند.
فلاح نژاد تاكيد كرد: خوشبختانه در شهرستان سلسله ظرفيت احداث صنايع كوچك وجود دارد و اين يكي از مسائلي است كه در رابطه با كاهش آمار بيكاري مي تواند بسيار مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: شهرك صنعتي سلسله يكي از پهنه هاي صنعتي آماده و داراي زيرساخت هاي لازم در شهرستان است كه مي تواند با حضور بخش خصوصي و توجه ويژه مسئولان در اين زمينه بسيار موثر بوده و هم منجر به افزايش سطح توليد شهرستان شود و هم زمينه اشتغال جوانان جوياي كار شهرستان را فراهم كند.
7265 / 6001
خبرنگار: زهرا جمشيدي نسب** انتشاردهنده: هوشنگ بهرهي

سرخط اخبار استان‌ها