۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82224709
T T
۰ نفر
آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی واحدهای 2 و 3

بوشهر- ایرنا - عملیات اجرایی ساخت واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر روز شنبه در آیینی با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش ایرنا دكتر اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه های سفر یكروزه خود به استان بوشهر كلنگ ساخت واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر را به زمین زد.
گفتنی است امضای قرارداد این پروژه 20 آبان ماه سال 93 انجام شده و زمان آغاز مطالعات مهندسی این طرح نیز 8 بهمن ماه سال 93 بوده است.
براساس ارزیابی ها و مطالعات انجام شده زمان تحویل واحد 2 در آذرماه سال 1403 و زمان تحویل واحد 3 خرداد ماه 1405 خواهد بود.
دكتر جهانگیری قرار است تا دقایقی دیگر در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر به ایراد سخنرانی بپردازد.
با ساخت و راه اندازی این 2 واحد جدید نیروگاهی، در مجموع یك هزارو 57 مگاوات برق به ظرفیت تولید انرژی كشور اضافه، 22میلیون بشكه نفت صرفه جویی و از تولید 21 میلیون تن گاز گلخانه ای جلوگیری خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر علاوه بر بازدید از نیروگاه بوشهر، در جلسه شورای اداری استان كه با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار می شود، شركت كند.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان انرژی اتمی و قائم مقام وزارت امور خارجه در این سفر معاون اول رییس جمهوری را همراهی می كنند.
6047/ 6045

سرخط اخبار استان‌ها