۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵
کد خبر: 82168395
T T
۰ نفر
امامان جمعه خاش از تلاشهاي سربازان گمنام امام زمان (عج) تشكر كردند

زاهدان- ايرنا- امامان جمعه شيعه و سني خاش از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) براي حفظ و تامين امنيت در اين شهرستان قدرداني كردند.

به گزارش ايرنا امام جمعه خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: تلاشها و اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) براي حفظ امنيت و كمك به نجات كودك ربوده شده قابل تقدير است.
حجت الاسلام محمدحسين ميري اظهار داشت: خداوند را شكر گذار هستيم يك خانواده پس از گذشت پنج ماه به شادي رسيدند.
كودك 6 ساله ربوده شده از شهرستان خاش پس از 5 ماه اسارت با همت سربازان گمنام امام زمان (عج) از چنگال اشرار و معاندان نظام آزاد شد و بامداد امروز/ ساعت 2 بامداد/ به آغوش خانواده اش بازگشت.
وي در ادامه تصريح كرد: اسلام قوت قلبي براي جامعه بشري بوده و رعايت احكام و دستورات ديني عاملي براي نجات از فتنه ها، گناهان و رسيدن به كاميابي در دنيا و آخرت است.
امام جمعه خاش افزود: همه افراد در امت اسلامي بايد تلاش كنند كه بهترين خدمات را به جامعه بزرگ اسلامي انجام دهند و اين امر در فرمانبرداري و اطاعت كامل از خداوند و رسول (ص) ميسر است.
وي از نماز جمعه به عنوان سنگري ارزشمند ياد كرد كه در آن احكام ديني و مباحث روز جامعه بيان و براي هدايت افراد جامعه دعا و آگاه سازي از خطرها و آسيبها در آن تبيين مي شود.
وي با گراميداشت مناسبتهاي هفته و تسليت به مناسبت شهادت امام جعفر(ع) اظهار داشت: همكاري با مجموعه هاي بهداشت و درمان و نيروهاي شايسته در فني و حرفه اي براي حفظ سلامت و نيز كسب مهارتها و تلاش براي ايجاد اشتغال افراد ضرورت دارد.
امام جمعه مسجد جامع توحيديه اهل سنت خاش هم گفت: اسلام دين وحدت و همگرايي بوده و تلاش براي تقويت عناصر وحدت امري ضروري است.
مولوي محمدعلي شهنوازي اظهار داشت: خدا قوت به نيروهاي ارزشمند امنيتي در شهرستان خاش مي گوييم كه با تلاش هاي خوب و خستگي ناپذير خود براي نجات كودك به گروگان گرفته شده از چنگال ظالمان موفق عمل كردند.
وي بيان كرد: توجه به نيازهاي مردم مهم بوده و همه مسئولان را به رعايت تقوا و تامين نيازهاي اقشار جامعه دعوت مي كنيم.
امام جمعه مسجد جامع الخليل اهل سنت خاش هم با اشاره به شروع سال تحصيلي حوزه هاي علميه گفت: خداوند را شاكريم در نظام جمهوري اسلامي شاهد رشد فعاليتهاي ديني و مذهبي در استان سيستان و بلوچستان و سرتاسر كشور هستيم
مولوي محمدعثمان قلندرزهي اظهار داشت: الحمدلله در حوزه هاي علميه اهل سنت همسويي با نظام اسلامي و دولت وجود دارد و فعاليتها در راستاي اعتدال، گفتمان و عقلانيت پيش مي رود
وي ادامه داد: هم اينك از نام ايران اسلامي، منطقه خاش و سيستان و بلوچستان به خاطر خدمت ديني به خوبي ياد مي شود و شاگردان علما در اين خطه توانسته اند به عنوان عالماني برجسته، دين را در سرزمينهاي مختلف دنيا نشر دهند و سفيران خوب و ارزشمندي براي اسلام باشند.
خاش در 185 كيلومتري جنوب زاهدان مركز سيستان و بلوچستان واقع شده است.
8005 /6081/7310

سرخط اخبار استان‌ها