۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۸:۳۱
کد خبر: 82140974
T T
۰ نفر
اقدامات رييس جمهوري عزم و جديت او را براي مبارزه با فساد ثابت كرد

سنندج- ايرنا- رييس شعبه استان كردستان حزب نداي ايرانيان گفت: اقدامات رييس جمهوري در قالب دستور به معاون اول خود و صدور بيانيه اي خطاب به مردم، عزم و جديت او را در مبارزه با فساد و رانت در كشور اثبات كرد و نشان داد دكتر روحاني در اين ارتباط با كسي تعارف ندارد.

رئيس جمهوري 14 تير ماه با صدور بيانيه اي خطاب به مردم بر بازكردن گره كور، كهنه و به جاي مانده از ساليان دور كه با استفاده از گريزگاه هاي قانوني در ساختار اداري كشور ايجاد شده، تاكيد كرد.
حجت الاسلام روحاني در اين بيانيه با تاكيد بر اينكه با كسي پيمان اخوت نبسته است، اعلام كرد تمام دستگاه ها موظفند حقوق و مزاياي دريافتي مقام هاي كشوري و لشكري را به صورت حداقل و حداكثر دستمزد و پرداختي ماهانه در تارنماي وزارتخانه يا سازمان ها و همچنين در تارنماي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور براي آگاهي عموم درج كنند.
هيرش رضايي رييس شعبه استان كردستان حزب نداي ايرانيان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا صدور بيانيه رييس جمهوري در ارتباط با مبارزه با فساد را موجب اميدواري مردم دانست و افزود: مردم از اينكه خود رييس جمهوري با جديت در راستاي مبارزه با فساد و رانت ميدان دار شده و به صورت شخصي وارد عمل شده است، خوشبين شده اند.
او يكي از برنامه هاي دكتر روحاني را در ابتدا مبارزه با فساد و رانت اعلام كرد و گفت: دكتر روحاني در مبارزه با فساد نه از كسي مي ترسد و نه با كسي هم تعارف دارد و اين را از جمله خود او كه 'عقد اخوت با كسي نبسته ام' مي توان استنباط كرد.
او به حمايت رهبر معظم انقلاب از موضوع مبارزه دولت با فساد و رانت نيز اشاره كرد و گفت: رييس جمهوري و دولت با اتكا به حمايت هاي رهبر معظم انقلاب و رهنمودهاي ايشان به عنوان چراغ و نقشه راه مصمم به مبارزه با فساد هستند و در اين راه بايد نهادهاي خارج از دولت نيز همكاري و تعامل بيشتري در راستاي شفاف سازي با دولت داشته باشند.
او تاكيد كرد باتوجه به اينكه ارگان هاي خارج از دولت نيز از محل بودجه عمومي و بيت المال استفاده مي كنند آنها نيز بايد خود را پاسخگو به مردم بدانند و در مورد وضعيت مالي و حقوق و دستمزدها شفاف سازي كنند.
رييس شعبه استان كردستان حزب نداي ايرانيان در ادامه سخنان خود با بيان اينكه موضوع حقوق هاي نامتعارف را برخي از مخالفان دولت بيش از حد بزرگ كرده اند گفت: دكتر روحاني با شعار مبارزه با فساد و رانت و به كاهش فاصله بين ملت و دولت وارد عرصه شده و برخي با طرح موضوع فيش هاي نامتعارف درصدد افزايش فاصله ميان ملت و دولت هستند.
رضايي يكي از دلايل وجود فيش هاي نامتعارف را عدم وجود قوانين به روز ساني شده دانست و گفت: اگر طرح هاي مرتبط با حوزه حقوق و دستمزد از جمله نظام هماهنگ پرداخت و قانون مديريت خدمات كشوري به صورت كامل اجرا مي شد ديگر شاهد بروز چنين مشكلي نبوديم.
او اظهار كرد: دولت به محض افشاي فيش هاي نامتعارف وارد عمل شد و با بركناري چند مدير دولتي، اقدامات عملي براي مبارزه با فساد را شروع كرد و افرادي كه در اتاق فكر ضد دولت به دنبال توطئه عليه دولتمردان تدبير و اميد هستند بايد به فكر اتحاد و انسجام ملي باشند و از هر اقدامي كه ممكن است منجر به ايجاد فاصله بين مردم و دولت شود، خودداري نمايند.
رضايي اضافه كرد: دولت تدبير و اميد ميراث دار دولت مهرورزي است كه اختلاس هاي ميلياردي فراواني در كارنامه كاري خود دارد و افرادي را بدون ضابطه استخدام كرده است و تمام مشكلات فعلي ريشه در ناديده گرفتن قانون در گذشته دارد.
3033/1904

سرخط اخبار استان‌ها