مكتب شهید بهشتی باید در جامعه امروز تداوم یابد

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور گفت: مسیر و مكتب شهید بهشتی و یاران شهیدش، در جامعه امروز باید جریان داشته باشد و از آن غفلت نشود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده دوشنبه شب در آئین بزرگداشت شهدای هفتم تیر در مسجد عابدینیه سمنان گفت: واقعه هفتم تیر، یك رویداد بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است كه نقش مهمی در استقرار پایه های انقلاب داشت.
وی افزود: در این واقعه غم‌انگیز، دشمنان كوردل و تندروی انقلاب اسلامی با توجه به شرایط ویژه كشور، جمع كثیری از یاران امام خمینی(ره)، نمایندگان و نخبگان را به عنوان مهره‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران به شهادت رساندند، ولی انقلاب مسیر خود را ادامه داد.
وی با تاكید بر اینكه هدف دشمنان انقلاب در به شهادت رساندن دكتر شهید بهشتی و یارانش، كوتاه كردن مسیر انقلاب بود، افزود: با تدبیر امام خمینی(ره) درخت انقلاب در جریان حوادث مختلف بالنده تر شد.
وی بر تهیه فیلم و مستند از شخصیت‌های مهم انقلاب اسلامی با هدف ترویج فرهنگ شهید و شهادت برای اقشار مختلف جامعه تاكید و تصریح كرد: آرمان و خاطره شهدای انقلاب باید همواره در جامعه زنده نگهداشته شود.
حجت الاسلام علیزاده گفت: حادثه هفتم تیر اگرچه برای ملت ایران و امام راحل بسیار ناراحت كننده بود، اما ماهیت منافقین و برخی افراد فرصت طلب را برای همه روشن ساخت و مرزبندی جریان‌های سیاسی بیش از گذشته مشخص شد.
معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه كشور افزود: امروز باید صاحبان فكر و اندیشه در زمینه تربیت عقلانی و پیرامون آن بیشتر بنویسند و به عنوان نقشه راه خود قرار دهند.
تعدادی از مسئولان استان سمنان در این آئین حضور داشتند.
یكم تا هفتم تیر در تقویم كشور، با هدف بزرگداشت شهادت آیت الله بهشتی و 72 شخصیت انقلابی در سال 1360 هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
7340/6103

سرخط اخبار استان‌ها